וויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן שחוסל אתמול בתקיפת כטב"ם, יצא אתמול (שני) מביתו בשכונת א-דבשה בעיירה חירבת סלם, והתרחק משם כמה מאות מטרים - עד שנשמע פיצוץ במכוניתו, ששרף אותה לחלוטין. כך דווח בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה. לפי הדיווח, תחילה הסובבים לא הצליחו לזהות בוודאות שמדובר בו, אבל "אשתו העידה שהוא היה המטרה להפצצה".
פחות מיממה לאחר החיסול של טוויל, באל-מיאדין הלבנוני מדווחים הבוקר כי מכונית שוב הותקפה על ידי כטב"ם ישראלי, הפעם בוואדי אל-חג'ר שנחשב מרוחק יחסית מהגבול. במקביל לדיווחים על החיסול נורו מטחים בלתי-פוסקים לצפון הארץ והתרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו כמה פעמים. לפי דיווחים ברשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערבייה מפי התקשורת בלבנון, שלושה אנשים היו ברכב - שלפי הדיווחים הותקף בכביש אל-רנדוריה שבדרום המדינה. עם זאת, זהותם של הנוסעים ברכב טרם התבררה.

2 צפייה בגלריה
וויסאם טוויל
וויסאם טוויל
"אחת המכות הכואבות לחיזבאללה עד כה". טוויל וזירת החיסול, מאות מטרים מביתו
אמש נחשף, שעות לאחר חיסולו, כי טוויל למעשה מונה לאחרונה למפקד יחידת העילית של חיזבאללה. בסביבת משפחתו, כך דווח, אמרו שהבית שבו גדל היה תמיד "מרכז של התנגדות", וכי פעילים יצאו משם לפעולות בגבול. עם פרוץ המלחמה בסוריה הוא היה מהראשונים שהלכו להילחם שם. כשחזר ללבנון, הניסיון שצבר בחזית הסורית הפך אותו לקצין בכיר בחיזבאללה, ותפקידיו התחלקו בין אימון, תכנון ופיקוח על ביצוע משימות גדולות.
במלחמה הנוכחית, כך דווח, הוא היה בשטח יחד עם פעילי חיזבאללה, פיקח על ההכשרה שלהם והנהיג אותם. טוויל נחשב לארכי-מחבל, "מוחמד דף של חיזבאללה", וברשת אל-ערבייה הסעודית כינו את חיסולו כ"אחת המכות הכואבות לחיזבאללה עד כה". הוא נחשב לבכיר הצבאי בדרגה הגבוהה ביותר שנהרג מתחילת המלחמה - לאחר שלפי הדיווחים הוביל מבצעים רבים נגד מוצבים ישראליים בגבול.
2 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
בחיזבאללה "לא סיימו להגיב" על חיסול אל-עארורי. תהיה תגובה גם לחיסול מפקד כוח רדואן
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo)
משרד החוץ האיראני וחמאס גינו את החיסול שלו, מה שמעיד על דרגתו הגבוהה. למרות זאת, בדיווח באל-ערבייה העריכו כי התגובה לחיסולו "תישאר מוגבלת". אתמול דווח כי בסביבת חיזבאללה אמנם יגיבו על חיסולו, ואף בצה"ל הוכרזה "כוננות", אך במקביל לאמירה של גורמים בארגון הטרור הלבנוני כי "אפילו לא סיימנו להגיב על חיסול אל-עארורי", סגנו של הנייה שחוסל בביירות, הובהר כי בחיזבאללה לא רוצים להיכנס למערכה.
בישראל, נציין, לא קיבלו אחריות רשמית על החיסול, מלבד אמירה של שר החוץ ישראל כץ שטען בריאיון אמש כי "לקחנו אחריות" על התקרית. "זה חלק מהמלחמה", אמר כץ, שנכנס לתפקידו במשרד החוץ בשבוע שעבר.
בלבנון דיווחו כבר אתמול בצהריים כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - וככל הנראה מדובר במחבל נוסף של חיזבאללה.
חיזבאללה הגדיר את טוויל "מפקד", וכינה אותו גם "חאג' ג'וואד". בהודעת חיזבאללה נאמר כי הוא נהרג כ"שהיד בדרך לירושלים" - התואר שמעניק ארגון הטרור להרוגיו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. גורם ביטחוני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "זו מכה מכאיבה מאוד, דברים יתלהטו עכשיו". גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לטוויל היה "תפקיד מוביל בהכוונת הפעולות בדרום לבנון".