2 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
יו"ר הליכוד נתניהו במליאת הכנסת
(צילום: רפי קוץ)
מפלגת הליכוד הודיעה הערב (חמישי) כי חברי הסיעה החליטו פה אחד שלא לתמוך בחוק "ממדים ללימודים" - שמטרתו להעניק מלגות שכר לימוד ללוחמים משוחררים - במתכונתו הנוכחית. לפיה הנוסח הנוכחי של החוק המוצע, ימומן שכר הלימוד בהיקף של 66%. בליכוד דרשו שהמלגה תממן 100% משכר הלימוד, אם כי שאר הסכום ממילא ממומן מהפיקדון שניתן כבר היום.
בהודעת הליכוד נמסר כי חברי הסיעה חתמו כולם על נוסח ההחלטה הבאה: "אנו עומדים מאוחדים יחד עם חיילי צה"ל. באופן חריג קיימנו מו"מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100 אחוז ומגיע להם 100 אחוז. לצערנו, הקואליציה סירבה להגדלת המלגות".

"אנו נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון ש"ח, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק. בנט נתן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס ולקח 50 מיליון לשיפוץ הבית שלו ברעננה. אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון ש"ח. הספין המביש על גבם של חיילי צה"ל שנעשה על ידי ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא יצליח.
סיעת הליכוד תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה המסוכנת הזו ונפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה הזו ולהקים בישראל ממשלה חזקה שתחזיר את הביטחון ואת הכבוד ללוחמים ולאנשי כוחות הביטחון שלנו. החוק הראשון שממשלה בראשות הליכוד תעביר יהיה חוק של 100 אחוז, שיחול רטרואקטיבית גם על המשרתים היום".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
יו"ר כחול לבן בני גנץ. "קוראים לליכוד להתעשת"
(צילום: יואב דודקביץ')
מכחול לבן נמסר בתגובה: "16,500 חיילים מחכים שהצעת החוק 'ממדים ללימודים' תעבור בכנסת ביום שני הקרוב. נמשיך לפעול כדי להשיג את הרוב הנדרש למען לוחמי צה"ל. אנו קוראים לכל חברי הליכוד להתעשת ולא לפגוע בחיילי צה"ל שממתינים לקבלת המלגה".
אתמול עוד נראה היה שבליכוד מתפתח מרד נגד ההחלטה להתנגד לחוק של הממשלה, החלטה שאותה הובילו נתניהו ויו"ר הסיעה יריב לוין. תשעה ח"כים הודיעו בזה אחר זה כי יצביעו בעד ההצעה: יואב גלנט, גילה גמליאל, ניר ברקת, אופיר אקוניס, פטין מולא, אלי כהן, אבי דיכטר, יובל שטייניץ וקרן ברק.
בעקבות זאת האשים נתניהו בטוויטר את הח"כים מסיעתו כי "אמירות שלהם על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הובילה לכך שהקואליציה הפסיקה את המו"מ להעלות המלגות".

הבוקר כבר אמר ח"כ שטייניץ כי "אין מרד בליכוד" והוסיף: "יש לפעמים חילוקי דעות וזה לגיטימי, ואנחנו מדסקסים ובסוף מקבלים החלטה סיעתית שמחייבת את כולם". הוא הבהיר כי יתנגד לחוק "ממדים ללימודים" בהתאם להחלטת הסיעה.
הקואליציה איבדה בצהריים את הרוב שלה בכנסת לאחר שח"כ ג'ינא רינאווי זועבי (מרצ) הודיעה על פרישה מהקואליציה, מבלי לעדכן את חבריה למפלגה. כעת יש לקואליציה 59 תומכים בלבד בכנסת. במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד כתבה: "בחודשים האחרונים, ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית: אל אקצא והר הבית, שייח ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבית והפקעת הקרקעות ביישובים הערביים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה כלפי החברה שבאתי ממנה".