שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הזכיר היום (שלישי) מעל בימת עצרת האו"ם את יום הולדתו של התינוק כפיר ביבס - שיחול בימים הקרובים - והציג עוגת יום הולדת עם תמונתו. "אני מאחל לך שבשנה הבאה תחול את יום הולדתך עם משפחתך. עוגת יום ההולדת הזו היא בשבילך, אתה הסיבה שישראל נלחמת יום ולילה", אמר ארדן לכפיר בן השנה, שמוחזק עם הוריו ואחיו בשבי החמאס.

4 צפייה בגלריה
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
העוגה שהציג ארדן, עם תמונתו של כפיר
המהלך, שנעשה בתיאום עם קרובי משפחת ביבס, זכה למחיאות כפיים מהנוכחים בעצרת האו"ם - לראשונה עבור שגריר ישראלי. ארדן התייחס לתנאים הקשים בהם מוחזקים החטופים בידי חמאס, ואמר כי "מעל שלושה חודשים חלפו מאז הטבח הנורא ביותר כלפי העם היהודי מאז השואה. 96 ימים חלפו מאז חמאס שחט, שרף, אנס ורצח 1,300 ישראלים בדם קר וחטף 240 ישראלים. חלפו כ-100 ימים והעצרת הכללית, כמו גם כל גוף אחר של האו"ם, אפילו לא גינו את הזוועות".
הוא פנה לשגרירים ולחברי האו"ם, ואמר כי "רבים מכם כאן הורים או סבים. כל ציון דרך בחיי הילדים שלכם הוא חגיגה - הצעד הראשון, המילה הראשונה, החיוך והצחוק הראשון. תינוקות הם מקור לאור ולתקווה, סמל לחיים. ב-7 באוקטובר כפיר ביבס היה רק בן תשעה חודשים. בשלושת החודשים האחרונים הוא הוחזק בחושך במנהרות חמאס. רבע מחייו עברו בשבי, הוא נחטף עוד לפני שהוא בכלל למד לומר 'אמא'. העולל הקטן כפיר הפך לסמל לאכזריות השפלה ביותר שידעה האנושות – אכזריות החמאס. ובאופן כה טראגי הוא עומד לציין את יום ההולדת הראשון שלו בעודו חטוף.
"האם הוא מקבל את המזון והוויטמינים שהוא זקוק להם כדי לגדול ולהתפתח? האם הוא זוחל? כיצד תינוק יכול להיות מטרה ללחימה? איזה סוג של מפלצות מסוגלות לקחת במכוון תינוק בשבי ולהתייחס אליו כאל אויב? זה מייסר עד מאוד שתינוק נלקח בשבי על ידי טרוריסטים. במקום לקבל אהבה וחום, כפיר מוקף ברוע טהור - אך מעל הכל זה קורע לב, שעבור האו"ם הכאב של עולל קטן ותמים הוא פשוט נשכח כלא קיים. למען השם, התינוק יחגוג את יום ההולדת הראשון שלו בשבי!".
4 צפייה בגלריה
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
ארדן באו"ם
(צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
4 צפייה בגלריה
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
יום הולדת שנה לכפיר ביבס
(צילום: REUTERS/Shannon Stapleton)
4 צפייה בגלריה
כפיר ביבס
כפיר ביבס
כפיר ביבס
בתום נאומו פנה ארדן לנשיא העצרת: "אני מבקש שעוגת יום ההולדת של כפיר תישאר כאן כזיכרון כואב, כל שכל מי שיעלה לדבר כאן יזכור את כפיר ואת חובתנו להשיבו הביתה", אמר. "אמשיך להזכיר לכם את חובתכם המוסרים להילחם בשביל כפיר, ואת זכותו לחגוג את יום הולדתו".
רוברט ווד, סגן שגרירת ארצות הברית והנציג האמריקני באו"ם, עלה בעקבות ארדן ובירך על "ההחלטה הקוראת לצעדים משמעותיים שיאפשרו גישה לשיפור מצב הומניטרי". הוא אמר כי "ארה"ב מחויבת לעבוד עם חברות נוספות על מנת לפתור את המשבר", וכי "מאמץ זה תומך בדיפלומטיה בה ארה"ב פועלת למען הוצאות חטופים".
הוא אף ציין כי "מטריד שחברות רבות הפסיקו לדבר על החזקת למעלה מ-100 חטופים על ידי חמאס וקבוצות נוספות. ארה"ב מחויבת להחזרתם, וישראל תסכים להפוגה נוספת בעד החזרת חטופים נוספים - אך חמאס ערק מהמחויבויות שהתחייב עליהן במהלך ההפוגה הראשונה ואנו מטילים ספק במוכנותו למאמץ להפוגה נוספת.
"מדינות רבות מדברות על סיום המלחמה, אך אנו שומעים מספר נמוך של מדינות הדורשות מחמאס להפסיק להסתתר מאחורי אזרחים, להניח את נשקו ולהיכנע. המלחמה יכולה להסתיים רק אם חמאס היה עושה זאת. מזכיר המדינה בלינקן ביקר באזור בפעם הרביעית מאז מתקפת הטרור, הוא דן במאמצים להגנת אזרחים בעזה, הדגיש את הצורך בכניסת סיוע והתמקד בצורך למנוע את הרחבת הסכסוך. זו לא בעיה אזורית, זה נושא בעל דאגה בינלאומית", סיכם.