המערכת הפוליטית נכנסת לשבוע דרוך במיוחד, כשמחר (שני) יתחיל מושב הקיץ של הכנסת שבו יתברר אם הממשלה תצליח לשרוד, או שישראל תלך לבחירות נוספות. "ימיה של הממשלה הזו ספורים עוד מיום השבעתה, ולכן אני מאמין שהיא תיפול בתקופה הקרובה", אמר הבוקר ח"כ גדי יברקן (הליכוד) באולפן ynet. במשדר התעמת איתו ח"כ מוסי רז (מרצ) שאמר כי בחירות חמישיות תוך שלוש שנים הן "סכנה למדינה".
השבוע הפוליטי הדרמטי החל הבוקר כשבמקביל לישיבת הממשלה השבועית נערכה פגישה של ראשי מפלגות האופוזיציה במצודת זאב בתל אביב. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לפרשנויות שלפיהן הממשלה חיה על זמן שאול ואמר: "זה לא נכון, זה תלוי בנו". השר עיסאווי פריג' (מרצ) חיזק את דבריו ואמר: "גם עם 60 מנדטים אפשר לסיים את הקדנציה הזאת, בואו נלך יד ביד". בנט גם התייחס לטקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות ואמר, כשהוא רומז ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "סוף סוף הטקס לא סבב כולו סביב בנאדם אחד".

3 צפייה בגלריה
גדי יברקן ומוסי רז
גדי יברקן ומוסי רז
גדי יברקן ומוסי רז
(צילום: אביגיל עוזי, הדר יואביאן)
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
תשרוד את השבוע? ישיבת הממשלה, הבוקר
(צילום: אולבייה פיטוסי)
בתום ישיבת ראשי האופוזיציה נמסר כי מנהיגי המפלגות סיכמו על "מאבק נחוש ומאוחד" להפלת הממשלה תוך זמן קצר, ואמרו: "הממשלה איבדה את הרוב בכנסת - אין לה לגיטימציה ציבורית והיא לא לגיטימית".
ח"כ יברקן סירב להעריך במשדר אם כבר השבוע תעלה להצבעה הצעת חוק לפיזור הכנסת. "אנחנו עובדים ובודקים את זה. נעשה הכול כדי שהממשלה תיפול", אמר.
מנגד, ח"כ מוסי רז קרא לפשרות בקואליציה כדי למנוע בחירות מוקדמות או עלייה של ממשלה בראשות נתניהו. "הסכנה הזו של ממשלת נתניהו-בן גביר, זו בדיוק הסיבה שלנו להתפשר מאוד בממשלה הזו, על אף שהיא ימנית לא פחות מממשלת נתניהו. אנחנו רואים את הבנייה בהתנחלויות, את הכניעה באביתר, בחומש ובשייח ג'ראח. אבל אנחנו מבינים שהסכנה שניצבת מול המדינה, של בחירות חמישיות או של ממשלה של הימין הקיצוני בכנסת הזו. כשזה מה שקורה צריך לעשות כל דבר כדי לעצור את זה, וזה מה שאנחנו עושים", אמר.
3 צפייה בגלריה
נתניהו לאחר הפגישה של ראשי סיעות האופוזיציה
נתניהו לאחר הפגישה של ראשי סיעות האופוזיציה
נתניהו לאחר פגישת ראשי האופוזיציה. "ממשלה לא לגיטימית"
(צילום: מוטי קמחי)
יברקן הטיח ברז כי מפלגתו ויתרה על עקרונותיה במסגרת החברות בקואיליצה. "שנינו יודעים היטב שאתם לא תפילו את הממשלה הזו אף פעם. אפילו העברתם חוקים שפוגעים בחופש האזרח, את חוק הסמכויות וחוקים אחרים. אתם מזמן לא שחקן פוליטי, לא סופרים אתכם בממשלה כי אתם תמכרו כל דבר על מנת להישאר בכיסא. מרצ מכרה כבר הכול ואין לה פרות קדושות".
רז טען כי יברקן הצביע בעד "חוק הסמכויות", בנוגע למאבק בקורונה, כשהיה חבר קואליציה. חבר הכנסת מהליכוד הגיב: "אני הצבעתי נגדו כשאתם ברחתם כמו שפנים". רז הגן על מדיניות הממשלה בנושא: "טוב שמטפלים בקורונה. הממשלה הזו הרבה יותר טובה מהממשלה הקודמת בטיפול בקורונה, ואני חושב שכל אחד ואחת במדינה רואים את זה. יש לממשלה הישגים מאוד גדולים בתחומי הבריאות, הסביבה, השותפות היהודית-ערבית, ועדיין זו ממשלה ימנית מאוד".
אתה חושב שתשרדו את את כנס הקיץ? תגיעו לסוף הקיץ עם ממשלה מתפקדת וקיימת, גם כשהמצב הביטחוני, עניין חומש ומערכה בעזה על סדר היום? "אני גם חושב וגם מתכוון לפעול שכך יהיה. אין מערכה בעזה, אין מה להמציא מערכה בעזה. יש שם שקט יחסי. לא כמו שאני הייתי רוצה, אבל שקט יחסי. לפני שנה הייתה מערכה בעזה, מה יצא ממנה? עוד דיון על מערכה בעזה? זה שהימין רוצה מערכה בעזה כדי לחזור לשלטון, לא יגרור אותנו לפתוח במלחמה נגד האינטרסים של אזרחי ישראל רק כדי שנתניהו יהיה ראש ממשלה. יש גבול. אין ספק שבעזה יש הסלמה, הממשלה מטפלת בזה אבל אין מערכה".