1 צפייה בגלריה
ח"כ יולי אדלשטיין באולפן ynet
ח"כ יולי אדלשטיין באולפן ynet
אדלשטיין. "לא הופתעתי ששר הביטחון הצטרף לקריאות שלי לחשב מסלול מחדש"
(צילום: שאול גולן)
בבוקר שאחרי הצהרת שר הביטחון יואב גלנט שבה אמר כי "חייבים לעצור את התהליך", הוא מקבל גיבוי מחבר סיעתו יולי אדלשטיין. בריאיון ל-ynet radio קרא אדלשטיין לעצור את החקיקה ורמז כי לא יתמוך בהצבעה על שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים. "כשלא הקשיבו לי ולא שמעו בקולי כבר הוכחתי שאני לא מוכן להיות מכונת הצבעות", אמר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת הבוקר (ראשון) מלונדון, טרם הגיב להצהרת גלנט.
"אני לא הופתעתי שמי שהצטרף לקריאות שלי לחשב מסלול מחדש ולנסות להגיע להסכמה רחבה ולהידברות היה דווקא שר הביטחון כי התמונה שגם הוא רואה וגם אני רואה היא תמונה מורכבת", אמר אדלשטיין בתחילת הריאיון.

"אני לא מדבר על הקריאות לסרבנות", הבהיר אדלשטיין. "אני גם לא נרגש וגם פחות מתרשם מזה, אבל מה שמאוד מטריד אותי ואני בטוח שגם אותו זה שגם צה"ל, ביחידות הכי רגישות, הופך לזירת התגוששות. במקום לשרת ביחד, כמו שעשו במשך עשרות שנים, קבוצות הוואטסאפ הפכו לפוליטיות, אנשים מפסיקים לדבר אחד עם השני וזה מצב מאוד לא בריא והוא תקף לא רק לגבי צה"ל, אלא לצערי גם לגבי ארגוני ביטחון נוספים".
"ודאי שאני בעד שינויים במערכת המשפט, זה העמדה העקבית שלי. השאלה היא אם בחרנו בדרך הנכונה ואם לא עשינו הרבה טעויות בדרך. לדעתי עשינו", אמר יו"ר ועדת חוץ וביטחון.

הוא הבהיר כי "אין לעצור לחלוטין כי יש שתי תוצאות גרועות שאפשר לצאת איתן מכל האירוע הזו, אחת, וודאי היא הכי נוראית - קרע בעם שלא ניתן לאיחוי. התוצאה הגרועה השנייה היא שנצא עם אפס שינויים במערכת המשפט ואני לא רואה הזדמנות שנייה בעתיד הנראה לעין".
כמו גלנט, גם אדלשטיין ביקש לעצור את החקיקה עד יום העצמאות: "אנחנו לקראת לא רק חג הפסח אלא גם הימים הלאומיים. לעבור את יום השואה ויום הזיכרון ויום העצמאות באווירה שקיימת כרגע בציבור, אני חושב שזו טעות מאוד גדולה. יש גם פגרה בכנסת עד תחילת מאי. את כל הדברים האלה אפשר לקחת ביחד ואיך אומרים ולנצל את זה להידברות, לניסיון להגיע להסכמה, ואז בתחילת מאי כבר לצאת עם משהו הרבה יותר מגובש".
בתשובה לשאלה כיצד יצביע, אם תיקון חוק יסוד: השפיטה יעלה בכל זאת להצבעה, ענה: "כשלא הקשיבו לי ולא שמעו בקולי, כבר הוכחתי שאני לא מוכן להיות מכונת הצבעות. אני מאמין שראש הממשלה חשוף לכל אותם הדברים שחשופים להם שר הביטחון ואני כיושב ראש ועדת חוץ וביטחון. יש עוד חברי כנסת שמבקשים להגיע להידברות ולעצור לצורך כך את החקיקה לפרק זמן מסוים. יש את כל הנסיבות המתאימות לעשות את זה".
"אם יתברר שנתנו הזדמנות אמיתית להידברות, עצרנו את החקיקה עד יום העצמאות, ובצד השני יתאהבו במחאה ולא יהיה אף אחד שירים את הכפפה - אז אני בעד לממש את הרוב ולהעביר את החוקים. כל מה שאני רוצה זה להגיע למצב שהרפורמות האלו יעברו בהסכמה רחבה", הבהיר אדלשטיין. "אני רואה ציוצים של אנשים מהצד השני, שלא הערכתי אותם במיוחד גם לפני כן, שמדברים על 'ניצחנו' ו'להמשיך בכל מחיר'. אני רוצה להבהיר להם שלא תהיה פה הכנעה, אני תומך במה שטוב למדינה".