1 צפייה בגלריה
גלנט ונתניהו
גלנט ונתניהו
גלנט ונתניהו
(צילום: EPA)
ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (ראשון) לאחר סוף שבוע בלונדון, שבמהלכו היועצת המשפטית אמרה כי בנאומו ביום חמישי הוא הפר פסיקת בית משפט עליון ופרסם הצהרה בלתי חוקית; נשבר שיא במספר המפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב וברחבי הארץ; ושר הביטחון שלו קרא לו לעצור את החקיקה, תוך שהוא אומר כי יש "סכנה ברורה ומיידית".
נתניהו עצמו עדיין לא הגיב להצהרת גלנט, אבל מי שכן התייחס לאותו נאום הוא בנו יאיר. בציוץ הלילה כתב יאיר נתניהו: "מה שגלנט עשה הערב זה בעצם ריסוק הדמוקרטיה הישראלית! הוא קבע שכמה מאות מילואימניקים שמאלנים יכולים לבטל את פתקי ההצבעה בבחירות של 2.6 מיליון אזרחים!".

הציוץ של יאיר נתניהו, וחלק מאלה ששיתף:
פרט לציוץ זה, שיתף יאיר נתניהו ציוצים רבים אחרים נגד שר הביטחון. בין היתר הוא שיתף מחדש ציוצים שבהם נכתב: "אנחנו בעיצומה של הפיכה"; "גלנט, אין לך מנדט לירות לנו בגב"; "גלנט הוא חרפה לליכוד וחרפה לכל מי שהצביעו לו"; "גלנט מנרמל סרבנות"; "גלנט בידו האחת טוען שהרפורמה תביא ל'סכנה ביטחונית' כביכול, ובידו האחרת מגבה סרבנות, שהיא האמ-אמא של סכנה ביטחונית"; "תוצאת הכניעה של גלנט - אף חייל ימני, לא ישרת בצבא שנתון למרות נשיאת בית המשפט".
ציוץ זה שבנו של ראש הממשלה מחדש הוא של טוביה סמוטריץ', אחיו של שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. "ככל שאני חושב על זה יותר, אני לא נרגע מהמשמעות של מה שגלנט עשה", כתב סמוטריץ' האח. "כן או לא רפורמה זה כבר החלק הקטן. גלנט השמיד סופית את המודל המקרטע גם כך של צבא העם, ואת המשמעות של הצעד הזה לביטחון ישראל אפשר רק לשער".

אתמול קיבל גלנט גיבוי משני חברי כנסת נוספים מהליכוד - יולי אדלשטיין ודוד ביטן. מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפטר את גלנט מתפקידו, וגם בליכוד היו חברי כנסת רבים שתקפו אותו בחריפות.
שר התקשורת שלמה קרעי אמר: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הביטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל". השרה גלית דיסטל-אטבריאן צייצה: "צבא ההגנה על תנאי לישראל". ח"כ טלי גוטליב הוסיפה: "מה נדמה לך שר הביטחון? שיתנו לך אי פעם לשנות את מבנה הוועדה למינוי שופטים? מה זו הרפיסות והכניעה הזו? כנראה האיתרוג והליטוף של השמאל מענגים יותר ממה שניתן לדמיין".