פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד נער בן 15 מירושלים, אשר על פי החשד היה מעורב בהצתת ודרדור פח האשפה שפגע במירל דז'לובסקי, אם ל-11, בהפגנת חרדים קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים לפני כשלושה חודשים - ופצע אותה באורח קשה. האישום מייחס לנער עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה וסיכון דרכים. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
מהאישום שהוגש לבית המשפט המחוזי לנוער עולה כי במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בבירה בחודש דצמבר, החליטו הנער הנאשם ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. לאחר שהציתו פח אשפה, הם דחפו אותו כדי להזיזו ממקומו אל מרכז הכביש - והפח הבוער הדרדר ופגע בדז'לובסקי שעברה במקום. בעקבות המכה שחטפה היא התמוטטה על המדרכה, והנאשם והאחרים ברחו מהמקום.
כזכור, בינואר האחרון הוגש כתב אישום נגד שני חסידי ברסלב, מאיר קצב (22) מאלעד ונער בן 16 מירושלים שמעורבים גם כן בהצתת ודרדור הפח. התיק נגדם מתנהל בימים אלו.
לפני כשלושה חודשים הוגש כתב אישום נגד יהושע דדון (34) מבית שמש בגין הצתת החנות "פון כשר" בירושלים באוקטובר האחרון. המחאה האלימה - שבה דורדר פח האשפה הבוער שפצע את דז'לובסקי - פרצה בעקבות מעצרו של דדון.
הצתת חנות הסלולר אירעה ב-2 באוקטובר 2022. בהמשך התברר כי המעורבים בהצתה הגיעו לזירה לפנות בוקר והציתו את החנות באמצעות חומר דליק כחלק ממאבק אלים של חרדים קיצונים בבעלי חנויות סלולר. מחקירתו של דדון עלה כי ההצתה בוצעה על רקע אידיאולוגי, לנוכח התנגדותו למכירת טלפונים ניידים לא כשרים. את המעשה ביצע כשפניו מכוסות ולאחר מכן נמלט מהמקום.