במשך שבע שנים ליוו שורת תובעים מפרקליטות מחוז תל אביב ומחוז מרכז את הפרשה הפלילית הגדולה בתולדות ישראל, הידועה בשם "פרשה 512". שעות לאחר גזר הדין של מי שעומד במוקד הפרשה הזו, העבריין יצחק אברג'יל שנידון לשלושה מאסרי עולם, סיפרו הפרקליטים בשיחה עם ynet על התחושות לאחר העונש החמור שאליו הצליחו להוביל.
"זו סופה של תקופה, המסר המשמעותי היה בהכרעת הדין וגזר הדין הוא סגירת מעגל", אמרה התובעת עורכת הדין שרון הר ציון. "בית המשפט הביע את עמדותיו הערכיות בנוגע ללחימה בארגוני פשיעה, הביע את עמדתו לגבי חלקם של כל החיילים בארגוני הפשיעה וגם נתן ענישה יוצאת דופן וחסרת תקדים כדי להביע את הצורך שלנו כחברה להילחם בדבר הזה. אנחנו בעצם משרתי ציבור, זה המסר שאנחנו עושים, וחשוב שהחברה תדע לגבי הלחימה חסרת הפשרות והבלתי מתפשרת של הפרקליטות – גם שיש כאלו שמצקצקים".
4 צפייה בגלריה
מימין לשמאל:  שרון הר ציון, ניסים מרום ומיכל מזור
מימין לשמאל:  שרון הר ציון, ניסים מרום ומיכל מזור
מימין לשמאל: הפרקליטים שרון הר ציון, ניסים מרום ומיכל מזור
(צילום: גלעד מורג)
4 צפייה בגלריה
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
 יצחק אברג'יל בבית המשפט
אברג'יל בבית המשפט, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
ניסים מרום, ראש צוות התביעה שמלווה את התיק כבר כמעט 20 שנה, עוד לפני הגשת כתב האישום ב-2015, אמר על גזר הדין: "יש סיפוק מקצועי. ההרגשה שמלווה אותי מאז שאני מלווה את התיק היא (צורך) לעשות צדק עם משפחות הנרצחים ביהודה הלוי (הפיגוע הפלילי בתל אביב בשנת 2003)". מרום הדגיש כי אף שגזר הדין היום הוא "שלב מתקדם" בפרשה שנמשכת כבר שנים, ייתכן שיהיה ערעור לבית המשפט העליון מצד סנגורי הנאשמים.
מרום נשאל אם המאבק שווה את המחיר האישי, והשיב: "אנחנו לא כבולים לעבודה הזו, אנחנו יכולים בכל רגע נתון ללכת – אבל בוחרים שלא. עושים את זה גם אם המחיר שאנו משלמים אינו פשוט. לצערי מדברים על ירידה באמון הציבור במשטרה ובפרקליטות ואני מבקש שתראו מה קרה פה – תראו מה עשתה המשטרה והפרקליטות נגד ארגוני הפשיעה. חוסלו בפועל כל ארגוני הפשיעה במגזר היהודי".
התובעת מיכל מזור אמרה: "ליווינו את התיק יותר מעשור, עבודה מאוד משמעותית שנעשתה כאן. חשוב לי להגיד שהעבודה נעשתה בשיתוף פעולה גם עם רשויות אכיפת חוק בחו"ל. זה מראה עד כמה נחושה מערכת אכיפת החוק להביא לצדק ופתרון ופענוח של פשעים גם אחרי שנים רבות ולהביא עבריינים לדין. הראנו את התוצאה של העבודה ואת העובדה שנעשית ביום יום בהרבה מאוד תיקים אחרים ואני מקווה מאוד שאנשים ייראו את זה".

על אברג'יל, נזכיר, גזר היום בית המשפט המחוזי בתל אביב שלושה מאסרי עולם ועוד 15 שנה בכלא. "הוא עמד בראש ארגון פשע שלא היה כמותו", אמרה השופטת גיליה רביד בהקראת גזר הדין, וציינה כי הפיגוע הפלילי בתל אביב ב-2003, אז נרצחו שלושה חפים מפשע, "לא היה שונה מפיגועי הטרור של אז". בנוסף הוטל על אברג'יל לשלם קנס בסך 1.5 מיליון שקלים למדינה ו-114 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות הנרצחים.
אברג'יל הורשע בשלושה מעשי רצח, בעבירות סמים בהיקפי ענק, בעמידה בראש ארגון פשיעה ובעבירות נוספות. עם הגעתו לאולם בית המשפט, ולפני מתן גזר דינו, אמר אברג'יל, שהוקף באנשי שב"ס רבים: "תרבות השקר מושרשת במשטרה ובפרקליטות. היום זה יצחק אברג'יל, מחר זה מישהו אחר. צריך לנקות את תרבות השקר". לצד אברג'יל נגזר דינם של שבעה נאשמים נוספים ב"פרשה 512". בין היתר עופר בוהדנה נידון לשלושה מאסרי עולם שירוצו בחופף, ואבי רוחן נשלח ל-25 שנה בכלא.
השופטת רביד אמרה בהקראת גזר הדין כי "זהו אקורד הסיום של תיק עצום ומורכב. ההליך חשף ארגון פשיעה אלים ורב-עוצמה, שפעילותו חובקת עולם. בוצעו מעשי אלימות לרבות רצח, תוך התעלמות מוחלטת מהאפשרות לפגיעה בחפים מפשע". אברג'יל קטע את דבריה ואמר כי "את חלוף הזמן את והתובע ניסים מרום שכחתם". השופטת איימה שתוציא אותו מהאולם, אם ימשיך להפריע לה.

4 צפייה בגלריה
גזר דין פרשה 512
גזר דין פרשה 512
נחשב בעבר ל"עבריין מספר 1 בישראל". אברג'יל, הבוקר
(צילום: מוטי קמחי)
השופטת רביד אמרה על אברג'יל, שבעבר נחשב ל"עבריין מספר 1 בישראל", כי "כל העבירות המדוברות, שחומרתן מדברת בעד עצמן, נעשו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו ללא מצרים. הוא שלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום. הוא היה המוציא והמביא של הארגון, האלטר-אגו, הנחה פעילות פלילית ונתן את אישורו".
בריאיון לאולפן ynet, מיד לאחר הישמע גזר דינו של אברג'יל, דמעה יעל מזרחי, אמו של משה מזרחי שנרצח בפיגוע הפלילי: "אני בוכה על הבן שלי". על גזר הדין אמרה: "אני שמחה שהוא קיבל את העונש שלו, שיירקב שם וימות שם. שום דבר לא מנחם. סתם הלך לי פרח". היא סיפרה כי בנה "עבד באזור, בדיוק חזר מהבנק וישב בחוץ על האופנוע. הוא והבן של בעל הבית ועוד נהג מונית שיצא מהמסעדה, ואז אירע הפיצוץ".
הפיגוע ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003 נעשה כחלק מניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין – יריבו של אברג'יל באותה תקופה. מטען שהונח אז כדי לפגוע ברוזנשטיין הוצמד לצ'יינג' ברחוב והתפוצץ. הוא גרם למותם של שלושה אזרחים חפים מפשע – משה מזרחי מאילת, רחמים צרויה מתל אביב ונפתלי מגד מאשדוד - ופצע עוד עשרות. אברג'יל הורשע גם בניסיון לרצח בניסיון חיסול אחר של רוזנשטיין, בכיכר פלומר בתל אביב.