פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דניאל ויטמן, הודיע הערב (ראשון) כי מחר יוגש כתב אישום נגד ארבעת חבריו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, שהיו איתו ברכב הנמלט. הפרקליטות תגיש את כתב האישום לבית המשפט המחוזי בירושלים.
בתחילת השנה, נזכיר, סגר היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט את התיקים נגד השוטרים שהיו מעורבים בפרשה. סנדק נהרג בדצמבר 2020, לאחר שרכב שבו נהג התהפך במהלך מרדף משטרתי - ככל הנראה אחרי שנוגח על-ידי רכב משטרתי - מה שהביא למותו של סנדק ולפציעתם של הנערים שיואשמו.
1 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק והרכב שבו נהרג. כתב אישום יוגש נגד חבריו
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
השוטרים דלקו אחר סנדק וארבעת חבריו לאחר שהתקבל דיווח שלפיו הם יידו אבנים לעבר רכבים פלסטיניים, דבר שגם הוזכר בהחלטת סגירת התיק נגד השוטרים על ידי מנדלבליט. הוא קבע אז כי השוטרים לא ניגחו את רכבו של אהוביה. מנגד, הנערים טענו כי במהלך המרדף ניגח רכב השוטרים את מכוניתם באופן שאסור על פי חוק.
לאחר התאונה הוקם צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר תל אביב, שחקר את מעורבות הנערים והשוטרים במקרה.
בתחקיר על הפרשה שפורסם ב-"7 ימים" נחשפו עדויותיהם של חוקרי מח"ש, בהם התגלו סתירות לכאורה. התחקיר העלה סימני שאלה רבים סביב החקירה. לאחר פרסום הדברים הקיים דיון בכנסת בנוגע לחקירת הפרשה והפרטים שנחשפו בתחקיר.
עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון "חוננו", המייצגים את הנערים, מסרו: "כתב האישום הזה יהפוך לכתב אישום נגד המשטרה, מח"ש והפרקליטות שטייחו הרג נער צעיר. לצערנו קולו של אהוביה ודמיו הזועקים מן האדמה לא הועילו. אנו סבורים שטענותינו כבדות המשקל לא התקבלו רק בשל הצורך הציבורי להכריע בין השוטרים אשר גרמו למותו של אהוביה לבין החשודים. בפינו טענות רבות נוספות אשר אנו תקוה כי ברגע שישמעו בבהמ"ש יכריעו לטובת החשודים ויביאו להכרעה צודקת ונכונה בעניינם", מסרו.