ברקע החשש מפני מתקפה איראנית שהו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה בסוף השבוע בווילה הפרטית של מקורבם, המיליארדר היהודי-אמריקני סיימון פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים. לפי פרסומים, בבית יש מקלט מתקדם שנותן מענה לאיום טילים. במהלך סוף השבוע הוצבו ברחוב מאבטחים של משרד ראש הממשלה ושוטרים שהעמידו מחסומים.
גם בתחילת המלחמה שהו בני הזוג נתניהו בווילה של פאליק, ומאז התגוררו לסירוגין בבתי המשפחה בקיסריה וברחוב עזה בירושלים, כמו גם במקומות נוספים.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נפגשו עם נציגי משפחות שכולות מ״פורום הגבורה״, בקריה בתל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו נפגשו עם נציגי משפחות שכולות מ״פורום הגבורה״, בקריה בתל אביב
בני הזוג נתניהו. בין דירות
(עמוס בן גרשום / לע״מ)

בעבר נימקו בסביבת נתניהו את השימוש בווילה בכך שמתבצעות עבודות מיגון בבית הפרטי של המשפחה ברחוב עזה, אולם אלה הסתיימו מאז.
מוקדם יותר פרסם פיקוד העורף עדכון חריג בהנחיות ברקע ההיערכות למתקפת תגובה איראנית על חיסול בכירי כוח קודס בדמשק לפני כשבועיים: עד יום שני ב-23:00 תוטל הגבלה על התקהלות בכל רחבי הארץ, ולא תתקיים כל פעילות חינוכית, כולל הקייטנות שתוכננו לחופשת הפסח. ההנחיה תשפיע על קיום אירועי תרבות וספורט. עם זאת, כרגע אין שינוי בהנחיות למקומות עבודה, והמשמעות היא ששירותי בריאות, משרדי ממשלה, בנקים וכו' יפעלו כרגיל.
שר הביטחון יואב גלנט נפגש להערכת מצב מבצעית עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי "בהתאם להערכת המצב ולאור המצב הביטחוני, החל ממחר בבוקר ובמהלך הימים הקרובים, מערכות החינוך, הקייטנות והטיולים המתוכננים לא יתקיימו. בשעה 6:00 בבוקר נתקף את ההנחיה שוב. החל מהלילה ובימים הקרובים אין לקיים פעילויות חינוך לרבות לינה בחניונים וטיולים. אנחנו ניתן זמן היערכות מספק במקרה של התרעה. נדרשות ערנות, דריכות ואחריות. מתחילת המלחמה התמודדנו עם מגוון האיומים ששוגרו לכאן על ידי שלוחיה של איראן מהאזור. ידענו להפעיל את מערכות ההגנה וההתקפה שלנו בהתאם. טייבנו אותן, כך שיהיו טובות אף יותר".
בכיר אמריקני אמר לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית כי ב"סבירות גבוהה" הלילה תתקוף איראן את ישראל משטחה. "אנו מודאגים מאוד מהאפשרות שאיראן תפתח במלחמה רחבה נגד ישראל. יש אפשרות גבוהה שאיראן תתקוף בשעות המוקדמות של מחר, הלילה או לפנות בוקר".
ראש הממשלה נתניהו ישתתף בקבינט המלחמה שיתכנס הערב ב-23:00 ואחריו, ב-00:30, הקבינט המדיני-ביטחוני. באופן חריג, וכמו בתחילת המלחמה, הקבינט יתכנס בבור בקריה ולא בחדר הדיונים בקומת ראש הממשלה.