פרשת זריקת הרימונים על כלא הדרים: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) בשישה ימים נוספים את מעצרו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר. קוטייר, שכבר מרצה עונש מאסר, חשוד בפרשה בכך שהורה לחייליו להשליך רימוני רסס לעבר בתי הכלא הדרים ואבו כביר ובאיומים כלפי קצין בכיר בשב"ס. אתמול הוארך מעצרם של מוסטפא אחמד ותאמר קוזמאר מג'לג'וליה שחשודים בכך שהם אלה שזרקו את הרימונים.
2 צפייה בגלריה
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
קוטייר. הועבר בינתיים לתנאי בידוד בכלא קציעות
רס"ב אורלי ארמה, נציגת ימ"ר משטרת מחוז המרכז, טענה בדיון כי ב-28 בינואר השנה נערך חיפוש בתאו של קוטייר באגף ההפרדה בכלא איילון, שם הוא מוחזק יחד עם אסיר נוסף, ובחיפוש נמצאו 4 מכשירי סלולר, סמים, ציוד קצה המאפשר גלישה לאינטרנט וסיגריות אלקטרוניות. לדברי רס"ב ארמה ב"יום למחרת החיפוש נזרקו רימוני רסס להדרים ואבו כביר. על פי החומר שבידי החוקרים קוטייר המשיך לנהל את הארגון מהכלא והיה זה ששילח את חייליו לבצע את השלכת רימוני הרסס לעבר בתי הכלא".
במשטרה לא יודעים כיצד הוברח הציוד האסור לתאו של קוטייר, ובמהלך החקירה נעצר גם שותפו לתא, איברהים קזמאר, החשוד גם הוא בהברחה. לאחר מכן הוא שוחרר מחקירה זאת והוא ממשיך לרצות את עונשו בכלא. סנגורו, עו"ד איתי כהן, אמר כי "לגבי הציוד שנמצא בתא שבו הוא יושב יחד עם קוטייר אין עילת מעצר, ואין כל ראיה שהוא קשור לעניין הרימונים".
2 צפייה בגלריה
כלא קציעות. עו"ד דינו של עודה טוען שנשללה ממנו זכות יצירת קשר
כלא קציעות. עו"ד דינו של עודה טוען שנשללה ממנו זכות יצירת קשר
כלא קציעות. עו"ד דינו של עודה טוען שנשללה ממנו זכות יצירת קשר
(צילום: חיים הורנשטיין)
מאז שנמצא הציוד בחיפוש ואחרי החשד לאיומים לעבר הקצין במהלך האירוע, קוטייר נענש והועבר לרצות את עונשו בתנאי בידוד בכלא קציעות בדרום הארץ.
קוטייר, באמצעות סנגורו עו"ד משה יוחאי, מכחיש את החשדות. עו"ד יוחאי גם טען כי "לגבי מה שנטען שנתפס בתא של קוטייר הוא נשפט משמעתית על ידי מפקדי הכלא ואין כל ראיה שקושרת אותו לטענת המשטרה ששלח אנשים לזרוק רימונים על בתי הכלא. חשוב להדגיש שכבר ביום החיפוש שבו נטען שאיים גם על קצין שב"ס הוא נלקח לבידוד בכלא קציעות ונשללה ממנו כל זכות של יצירת קשר, אפילו עם עורכי הדין שלו - לא בביקורים ולא בשיחה טלפונית".