מרתון פגישות בין צוותי המשא ומתן של הליכוד לבין אלו של השותפות הקואליציוניות העתידיות, במטרה שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו יגיע לאמירת "עלה בידי" כמה שיותר מהר - אבל עדיין יש כמה וכמה מכשולים בדרך.
אחד המאבקים המרכזיים ניטשים על תיק האוצר. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתעקש לקבל את תיק זה או את משרד הביטחון. בליכוד ניסו להציע לו להיות שר המשפטים, אבל הוא כנראה לא יסכים - וצפוי להמשיך לדרוש את אחד המשרדים הגדולים.
אם תיק המשפטים יישאר בכל זאת בליכוד, יריב לוין צפוי לקבל אותו. שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה מועמד לתפקיד שבו כיהן לוין בפעם האחרונה שבנימין נתניהו עמד בראשות ממשלה - יו"ר הכנסת.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין, אמיר אוחנה
יריב לוין, אמיר אוחנה
לוין צפוי לקבל את תיק המשפטים, אוחנה מועמד להיות יו"ר הכנסת
(צילום: קובי קואנקס)
2 צפייה בגלריה
פגישת הליכוד ונעם
פגישת הליכוד ונעם
נציג הליכוד יריב לוין עם נציגי נעם, אתמול
מש"ס, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה בעקבות הפיצול הצפוי של הציונות הדתית-עוצמה יהודית, צפויים לכהן בממשלה חמישה שרים. בין היתר מדובר במשרדי הנגב והגליל ובמשרד הרווחה. פרט לתפקיד שר הפנים, יו"ר המפלגה אריה דרעי מעוניין גם במשרד הדתות.
לאחר שנערכו אתמול (חמישי) פגישות בין צוותי הליכוד לנציגי נעם ועוצמה יהודית, אמש החל סבב נוסף של שיחות. המסמך שעליו יחתמו בסופו של דבר המפלגות שירכיבו את ממשלת נתניהו השישית צפוי לכלול את שינויי החקיקה המתבקשים בנוגע להתנחלויות ולמערכת המשפט - כשהמוקד הוא כמובן פסקת ההתגברות.
אתמול חצה רשמית נתניהו את סף 61 הממליצים - והוא צפוי לקבל את המנדט להרכבת הממשלה הבאה ביום ראשון הקרוב מנשיא המדינה יצחק הרצוג. נתניהו למעשה זכה כבר ל-64 ממליצים אחרי שנציגי נעם ועוצמה יהודית, ובהם יו"ר המפלגה איתמר בן גביר, הודיעו לנשיא כי הם ממליצים להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.
השיחה בין הרצוג לבן גביר התנהלה כשברקע הדברים שנשמע אמש הנשיא אומר על יו"ר עוצמה יהודית, לפיהם "כל העולם חרד ממנו". לבן גביר אמר הרצוג, על רקע שיחתו עם מלך ירדן עבדאללה השבוע: "אני נשאל בעולם המוסלמי על הר הבית. הנושא הזה רגיש". בן גביר השיב: "הר הבית זה הלב שלנו, ההיסטוריה שלנו. אי אפשר להגיד ליהודי אתה לא עולה להר הבית כי אתה יהודי".
לאחר הפגישה עם הנשיא החלה פגישת משא ומתן בין הליכוד לעוצמה יהודית, ובמקביל נסע יו"ר המפלגה איתמר בן גביר לאזכרת הרב מאיר כהנא. "הוא היה יהודי שנרצח על ידי בני עוולה, פעל למען יהודי ברית המועצות ופעל נגד אנטישמיות, אדם עם אהבת ישראל", אמר בן גביר. באותה עצרת שאליה הגיע חולקו סטיקרים שעליהם נכתב "שמאלנים בוגדים" ו"מוות למחבלים". דובר מחלקת המדינה האמריקנית תקף את הגעתו של בן גביר לעצרת ואמר: "חגיגת מורשת ארגון טרור זה דבר מתועב".
פורסם לראשונה: 23:17, 10.11.22