2 צפייה בגלריה
יוסף אבו ג'אבר וזירת הפיגוע
יוסף אבו ג'אבר וזירת הפיגוע
יוסף אבו ג'אבר וזירת הפיגוע
(צילום: AP)
המשטרה הורתה למשפחתו של המחבל יוסף אבו ג'אבר (45) מכפר קאסם לקיים הלוויה מצומצמת, בהשתתפות 50 בני אדם בלבד. לאחר התייעצויות שקיימו הגיעו בני המשפחה לתחנת משטרה כדי לחתום על אישור התנאים לקיום ההלוויה שתיערך הערב.
בני משפחתו של המחבל אמרו כי בית הקברות נמצא במרחק של כמה מטרים מהבית. "המשטרה רוצה להקשות עלינו ודרשה דברים לא הגיוניים כמו הגבלת המשתתפים, אבל אנחנו רוצים לקבור את הגופה כמה שיותר מהר", הם הוסיפו.

השר לשעבר עיסאווי פריג' אמר כי "אני לא יכול לקבוע בוודאות אם זה פיגוע או לא, אבל יש המון סימני שאלה מסביב למה שראינו ושמענו. אנחנו מכירים את המשפחה, זה בלתי מתקבל על הדעת. כל עוד יש סימני שאלה, והם הולכים ומתרבים, אז חובתה של המשטרה להוכיח שאכן מדובר בפיגוע. זה אזור רגיש והכי מצולם במדינת ישראל. כל האזור מצולם מכל זווית, תראו את הצילומים".
פריג' טען כי "שתיקתה של המשטרה מגבירה את חוסר האמון בין המשטרה לבין האזרח. אני פונה למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מתפקידך לחשוף את האמת, אנחנו רוצים לראות את כל הצילומים של האירוע". לדבריו, "האווירה בכפר קאסם מאוד לא טובה, זה יישוב ידידותי ליהודים, פתוח, מחבק, יש הרבה אינטרסים כלכליים וחברתיים בין יהודים לערבים, כל יום באים יהודים ומשפחות של יהודים מתארחות בכפר קאסם אצל משפחות. גם היהודים שנמצאים באלפיהם בכפר קאסם צריכים להשמיע את קולם".
2 צפייה בגלריה
עיסאווי פריג'
עיסאווי פריג'
"מכירים את המשפחה, זה בלתי מתקבל על הדעת". פריג'
(צילום: יריב כץ)
בפיגוע הדריסה ביום שישי בערב בטיילת בתל אביב נדרס למוות התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני ושבעה תיירים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני. המחבל האיץ עם רכבו לעבר קבוצת תיירים מאיטליה ומבריטניה שהלכו בטיילת, ופגע בהם. הוא נסע לאורך כמה עשרות מטרים על מסלול האופניים בטיילת, ואז עלה לדשא והתהפך. קצין משטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, וחשבו תחילה שמדובר בתאונה. עם זאת, כשזיהו שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו בו ונטרלו אותו. בהמשך הודיעה המשטרה כי מדובר היה ב"חפץ דמוי רובה".
ברכבו של המחבל נמצאה תעודת זהות, וזהותו אומתה באמצעות טביעת אצבע על ידי המשטרה: יוסף אבו ג'אבר, גבר בן 45 מכפר קאסם, אב לחמש בנות ללא רקע ביטחוני קודם. הוא עבד בעבר כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. כשהתפרסמה תמונתו של המחבל זיהו אותו התלמידים ההמומים, שנהגו לצחוק עם אבו ג'אבר ולרקוד איתו, בזמן שבמשפחתו טוענים שמדובר היה בתאונה.
אחיו של המחבל, עמאר אבו ג'אבר, טוען כי לא מדובר בפיגוע. לדבריו, "מהסרטון רואים שמה שקרה זה תאונת דרכים. הוא ניסה בכל מחיר לצמצם את העניין ואפילו סיכן את עצמו. כולנו ראינו בסרטון איך הוא נכנס לדשא, התגלגל והתהפך". במשטרה מנגד אמרו כי הרכב הידרדר לדשא אחרי שנסע במהירות על המדרכה לאורך עשרות מטרים, ופגע לפחות בשמונה מבלים בטיילת. לטענת עמאר, אחיו איבד שליטה על הרכב בגלל שלא ישן כמה ימים עקב אבל על בן דודו.