יוסף אבו ג'אבר (45), תושב כפר קאסם ואב לחמש בנות ללא רקע ביטחוני קודם, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה אמש (ו') שבו נרצח התייר אלסנדרו פאריני (35) מאיטליה, ונפצעו עוד שבעה. בני משפחתו אמרו שאם היו יודעים על כוונתו לבצע פיגוע, היו עוצרים אותו. "יש לנו יחסים טובים עם יהודים, לא יודעים מה גרם לו לחשוב על מעשה כזה", אמרו.
3 צפייה בגלריה
יוסף אבו גאבר
יוסף אבו גאבר
יוסף אבו גאבר, המחבל שביצע את הפיגוע
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בכפר קאסם
כוחות משטרה בכפר קאסם
כוחות המשטרה בבית המשפחה בכפר קאסם
בתחילה סירבו במשפחתו להאמין שהוא אכן זה שביצע את הפיגוע, וביקשו לראות את גופתו בשביל לאמת. בהמשך השלימו עם הבשורה שבן משפחתם הוא המחבל שעומד מאחורי האירוע, אך עדיין התקשו להאמין. "היינו רוצים לשמוע שזה שקר, אבל לצערנו התוצאה קשה מאוד", אמרו. "יכול להיות שמדובר בתאונת דרכים, שמסיבה מסוימת יוסף איבד שליטה. אנחנו מחכים להוכחות בעניין הזה. במידה ויתברר שהוא ביצע את הפיגוע, אנחנו מגנים את המעשה. כאב לנו לקבל את הבשורה, עוד לא מאמינים שזה קרה".
ראש העיר כפר קאסם, עאדל בדיר, גינה את הפיגוע ושלח תנחומים למשפחת ההרוג. "אנחנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר הייתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".
מוקדם יותר ענדאן עיסא, מועמד לראשות העיר כפר קאסם, הזכיר את אירועי התג מחיר שאירעו בעיר אתמול בלילה, וביקש להפסיק את ההסתה נגד תושבי העיר. "פעולת התג מחיר כללה שריפות ופגיעה ברכוש ורק בנס לא היו נפגעים, אבל לא שמענו גינויים בתקשורת העברית המגויסת. אנחנו נגד פגיעה בחפים מפשע, ונגד ליבוי אש מצד התקשורת". השר לשעבר עיסאווי פריג' ממרצ, תושב כפר קאסם, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יום קשה וכואב. משתתף בצער משפחות ההרוגים ושולח איחולי החלמה לפצועים". יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, גינה את הפיגוע, ואמר: "זו לא דרכה של החברה הערבית והאזרחים הערבים בישראל". בחשבון הטוויטר שלו כתב כי ההנהגה הערבית, ובראשה רע"מ והתנועה האיסלאמית, "לא תקבל בשום צורה שימוש באלימות נגד כל אזרח ללא הבדל דת או גזע או לאום".
פיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב החל כשהמחבל האיץ עם רכבו לעבר קבוצת תיירים מאיטליה ומבריטניה שהלכו בטיילת, ופגע בהם. הוא נסע לאורך כמה עשרות מטרים על מסלול האופניים בטיילת, ואז עלה לדשא והתהפך. קצין המשטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, וחשבו תחילה שמדובר בתאונה. עם זאת, כשזיהו לדבריהם שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו בו ונטרלו אותו. בהמשך הבהירה המשטרה כי מדובר ב"חפץ דמוי רובה".

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
רכבו של אבו ג'אבר בזירת הפיגוע
(צילום: AP)
פקד י', קצין המשטרה שהשתתף בנטרול המחבל, סיפר: "בסיום האירוע חלפתי במקום ושמעתי התנגשות רכב. ניגשתי למקום והבחנתי ברכב מתגלגל על הדשא בצ'רלס קלור, מיד רצתי למקום. תוך כדי שרצתי הבחנתי שעל מסלול האופניים יש אנשים שכובים. החמרתי את המצב כחשד לפיגוע. הגעתי למקום עם נשק שלוף, מיד הגיע צוות נוסף בסמוך אליי, ביקשתי להיכנס למבצעיות ושליפת נשקים. בתוך הרכב שהיה חשוך הבחנו בתזוזה.
"ברגע שהארנו אל הרכב החשוד שהיה בתוך הרכב יצא מחוץ לרכב כשהוא מחזיק בנשק. לפני שהוא הספיק לירות לעברנו ביצענו ירי כלפי החשוד. הוא נפל על הקרקע ושוב ניסה לירות לכיווננו. ביצענו ירי נוסף, ולאחר שנפל והנשק נשמט ממנו, חתרנו למגע, ביצענו כבילה והשתלטות על החשוד וזימנו כוחות הצלה למקום". כאמור, בהמשך הבהירה המשטרה כי מדובר ב"חפץ דמוי רובה".