חיזבאללה ממשיך לאתגר את צה"ל, אולי בניסיון לגרור את ישראל למלחמה. מפרוץ הלחימה נהרגו בגבול לבנון שבעה ישראלים, אזרח ושישה לוחמים, ואנשי הארגון גם לקחו אחריות על ירי רקטות לעבר ישראל. כעת מתברר כי מלבד חילופי האש והקרבות בגבול, אנשי הארגון פגעו באמצעים של צה"ל שהוצבו על הגדר בכמה מוקדים לאורך גבול לבנון.
בתגובה, צה"ל תקף אמש (ראשון) מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, כשהתקיפה מכוונת גם נגד מספר עמדות תצפית שפרוסות לאורך הגבול ונגד עמדות "ירוק ללא גבולות", זרוע של חיזבאללה שהוקמה בכסות של "ארגון סביבתי".


בחיזבאללה הציגו אמש לראווה תיעודים של הפגיעות מירי שנגרמו לאמצעים שונים, וצה"ל פועל להחליפם בתוך שעות. גורמים בצה"ל אומרים כי במענה לפגיעה הזמנית, פועלים בגזרת הגבול כוחות רבים שפרוסים בשטח ובשמיים פועלים כל העת רחפנים וכלים אוויריים שמכסים את הגזרה ומשלימים את מאמץ איסוף המודיעין והתצפיות.
חמישה טילי נ"ט נורו אתמול במרחב הצפון ולפחות תשעה טילים, כך על פי דובר צה"ל (כאשר דיווחים בלבנון ובסקיי ניוז מדברים על מעל 30 טילים), שוגרו מלבנון לישראל. המועצה האזורית מטה אשר ביקשה מתושבי היישובים בטווח שני קילומטרים להישאר סמוך למרחבים המוגנים עקב נפילה באזור חניתה, שעליה חיזבאללה לקח אחריות. בתגובה לשיגורים, שאחד מהם הביא למותו של פועל בניין בן 57, צה"ל תקף אתמול מספר יעדים באמצעות ארטילריה ומסוקי קרב.
הבוקר הותר לפרסום כי מירי אחד מטילי הנ"ט, סמוך למוצב נורית, נהרג סגן אמתי צבי גרנות, בן 24, מתל אביב, מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת סער מגולן.
2 צפייה בגלריה
מחבלי חיזבאללה פוגעים באמצעי תצפית של צה"ל בגבול לבנון
מחבלי חיזבאללה פוגעים באמצעי תצפית של צה"ל בגבול לבנון
בצה"ל פועלים להחלפת האמצעים באופן מיידי
המתיחות בצפון ממשיכה להיבנות מאז פרוץ הלחימה מול חמאס בדרום. רק שלשום חיזבאללה שיגר כ-30 פצצות מרגמה מלבנון לעבר מוצבי צה"ל בהר דב, ובשעות אותו בוקר צה"ל פרסם תיעוד של חיסול חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל ליד מושב מרגליות, שחוסלו מהאוויר באמצעות מל"ט לאחר שזוהו בתצפיות של הצבא. ארבעה חיילי צה"ל כבר נפלו בתקריות מול חיזבאללה, בנוסף ללוחמת שנהרגה בגלל תקלה באמצעי לחימה. לפחות שלושה מחבלים של ארגון הטרור חוסלו באחת התקריות בתחילת השבוע.
בנוסף, ברקע שיגורי הרקטות וניסיונות החדירה לישראל, פיקוד העורף התריע פעמים רבות בימים האחרונים על חדירת כלי טיס לשטח ישראל מצפון. רוב תקריות אלו התבררו מאוחר יותר כהתראות שווא, אך שלשום בלילה צה"ל יירט מל"טים ששלח חיזבאללה.
2 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה בשתולה
נפילת הרקטה בשתולה
נפילת הרקטה בשתולה
בשבוע שעבר דחקו ראשי הרשויות בגורמי הביטחון והממשלה להגיב במתקפה נרחצת ומשמעותית לסיכול יכולות חיזבאללה בגבול הצפון ולפעול להכרעה והרחקת האיום. "אנחנו עומדים מול איום קיומי על המדינה", סבור אביחי שטרן, ראש העיר קריית שמונה. "תגובה רפה כלפי האויבים שמבקשים להשמיד אותנו, מדרום ומצפון, משמעותה סוף מדינת היהודים. זו ההזדמנות להכריע, ואנחנו פה בעורף חסונים וערוכים ונותנים את הגיבוי המלא לצה"ל להתעסק בחזית הלחימה".