3 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן והמתלוננות
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
כמעט תשע שנים לאחר שנסגר נגדו התיק בפרשת "משחקי חברה" מחוסר ראיות, וכשנה לאחר שהפרקליטות הורתה לבצע השלמות חקירה, אייל גולן צפוי להגיע ביום שלישי הקרוב למשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב לעימות עם שתי מתלוננות בפרשה.
השתיים, ט' ו-נ', שהיו בנות 17 ו-18 בזמן הפרשה, התלוננו בעבר נגד עשרה אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו עד לתחילת השלמות החקירה. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן כבר נחקר באזהרה בחשד שהורה עליהן לקיים יחסי מין עם חבריו, בין היתר בחדר מלון באילת- חשד שלא נבדק כלל בפרשה המקורית.
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה באחת המתלוננות מחוץ לתחנת המשטרה, באוגוסט
(צילום: בראל אפרים)
לטענת המתלוננות ועורכות דינן אושרת קירמה וגליה שמילוביץ', גולן ניצל את רצונן להיות בקרבתו ואת חולשתן, מעמדן החברתי הנמוך והמצב המשפחתי המשפחתי והכלכלי שבו הן היו. הן טוענות כי הוא אפשר להן להתקרב למעגל הקרוב אליו, ואז הורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו. לדברי אחת המתלוננות, גולן אמר לה באחד המפגשים "תעשי לחבר שלי מה שעשית לי". בנוסף, השתיים טוענות כי יש בידיהן מידע המעלה חשד שאחד ממקורביו של גולן מחזיק בסרטון המתעד אותן בזמן אחד המפגשים עם הזמר וחבריו ב-2013.
העימות, שצפוי להתנהל עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד, עשוי לקחת כמה שעות. לדברי ט' ונ', הפעם הן באות מוכנות היטב מבחינה נפשית לחקירה, לאחר שב-2013 הגיעו מפוחדות וללא כל תמיכה מול חוקרי המשטרה לא הפסיקו להטיח בהן אזהרות מפני תלונות שווא. במהלך העימות הקרוב, ולפי החוק לנפגעי עבירה, השתיים יהיו מלוות באדם נוסף שתפקידו לתמוך בהן מבחינה נפשית. ברשתות החברתיות פורסמה קריאה לתמוך בשתיים במסגרת הפגנת תמיכה ביום שלישי.
במהלך החקירה ב-2013, גולן הכחיש את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז הוא לא נסוג מעמדתו. לפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. על גרסה זו הוא חזר גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה הנוכחית.
עו"ד טל גבאי, המייצג את אייל גולן, מסר בשמו: "לא בכדי אנחנו אלה שפנינו באופן רשמי למשטרה בדרישה לזמן את המתלוננות לעימות עם אייל, שבטוח באופן מלא כי לא נפל רבב במעשיו. בניגוד ליכולת שלהן לפזר טענות כוזבות וסותרות בכל מקום בזמן שאנו מנועים מלהגיב, הרי שבעימות מול אייל שהיה שם ויודע את האמת זה כבר סיפור אחר. אנחנו בטוחים כי הצדק ייצא לאור וכי תיק החקירה ייסגר מחוסר אשמה".
3 צפייה בגלריה
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
דני ביטון, אביו המנוח של אייל גולן. עדויות המתלוננות כבר הביאו להרשעתו ב-2015
(צילום: יובל חן)
העדויות של ט' ונ' הביאו להרשעתו של אביו של גולן דני ביטון ב-2015, בעבירות של הבאת אדם למעשה זנות. עבירה זו לא מחייבת תשלום כספי בתמורה ליחסי המין, אלא גם טובת הנאה מסוג אחר, שבמקרים האלו הייתה הקרבה לגולן.
בחודש אוגוסט האחרון, נערך עימות בין נ' לבין כדורגלן לשעבר שמקורב לגולן ומעולם לא נחקר בפרשה. בתום העימות, שארך כשלוש שעות, אמרה נ' לעורכת דינה כי היא "מרגישה עכשיו הקלה ושלמה לשבת מול מי שפגע בי". בעימות הקרוב, כפי שהיה בעימות באוגוסט, ט' ו-נ' צפויות לקבל תמיכה גם ממפגינות ומפגינים של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפעי תקיפה מינית שיעמדו בכניסה למשטרה עם שלטים.
עו"ד שמילוביץ', המייצגת כאמור את המתלוננות והגישה ערר לפרקליטות על סגירת התיק נגד גולן במקביל לעימות באוגוסט, אמרה לפני אותו עימות כי "העובדה שהמשטרה והפרקליטות מוצאים לנכון להמשיך את החקירה הזאת בעקבות התלונות החדשות ולהשקיע בה את המשאבים הנדרשים מלמדת על כך שהתיקים שנסגרו אז מחוסר ראיות, נסגרו ללא מיצוי החקירה. נ' וט' מחכות בכיליון עיניים לעימותים האלה, הן מחכות כבר שמונה שנים, ועל אף שהן נרגשות, הן מאוד חזקות". לדבריה, "לחלוף השנים יש משמעות אדירה, אותו חוזק שאנחנו רואים אצל ט' ונ' נמצא לא פעם אצל מתלוננות בחלוף השנים".