2 צפייה בגלריה
 גילה גמליאל
 גילה גמליאל
גלית דיסטל אטבריאן וגילה גמליאל
(צילום: יריב כץ, מארק ישראל סלם)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התגאה הבוקר (יום ראשון) בממשלתו והבטיח לשוב ולקדם את המהפכה המשפטית, אך זמן קצר לאחר מכן - בחלק הסגור של ישיבת הממשלה - שוב הידרדר השיח לביבים.
שר החקלאות אבי דיכטר דרש לשנות העברה של סמכויות שהועתקו למשרד הנגב והגליל ולדבריו פוגעת בעבודתו. שרת המודיעין גילה גמליאל פנתה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמרה: "תן לדיכטר לעבוד. ההסכמים הקואליציוניים עשקו את הליכוד" - ובתגובה הטיחה בה שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן: "מה את מתערבת? תהיי בשקט".
גמליאל השיבה לדיסטל: "סליחה, אל תתערבי בכלל". דיסטל: "תקפצי לי יא מפגרת, אף אחד בליכוד לא אוהב אותך. בגלל זה שונאים אותך בליכוד". גמליאל: "איפה המדפסת שלך? תגישי לי את זה כתוב". דיסטל: "את אבן בנעל של הקואליציה. זאת יודעת הכול. תקפצי לי". גמליאל: "שרת ההסברה אומרת לי תקפצי לי". דיסטל לגמליאל: "תפסיקי עם השקרים". גילה: "היא אמרה לי תסתמי מפגרת". דיסטל: "את לא מבינה שאף אחד לא סובל אותך?". גמליאל: "את פתטית".
בהמשך דיסטל אטבריאן הסבירה בפוסט שכתבה: "גילה גמליאל הגיעה באיחור לישיבת הממשלה. כרגיל. ואז התחילה לצעוק ולצרוח על כולם כי כולנו חדלי אישים ורק לה הפתרונות. כרגיל. וניסתה לערער וליצור מתח בין ראשי הקואליציה. כרגיל. ופוצצה את הישיבה בדיוק כפי שפוצצה את ישיבת הסיעה בשבוע שעבר בצרחות וטריקת דלת דרמטית. כשאמרתי לה (לא בצרחות אבל בהחלט בקול רם) שהיא אבן בנעל של הקואליציה ושההתנהלות שלה פאתטית, היא פתאום התחילה לצרוח שאני מקללת אותה ואף לתדרך כתבים כיד הדמיון הטובה עליה. אז כן, אני עומדת מאחורי כל מילה שאמרתי - גילה גמליאל היא אבן בנעל של הקואליציה וההתנהלות שלה מביכה (ומדאיגה) בלשון המעטה".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
"להימנע מהתקפות אישיות". נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
צעקות ומתקפות הדדיות היו בישיבת הממשלה גם בין שרי עוצמה יהודית לש"ס, על רקע הטענה שהמפלגה החרדית "עושה פוליטיקה" ברבנות, בעקבות הצבעה שעלתה לדחיית הבחירות לכהונת הרבנים הראשיים לישראל.
נתניהו אמר בהמשך בדיון, בהקשר לריב בין שתי השרות וגם ביחס לוויכוח על דחיית הבחירות לרבנות: "אני מציע להימנע מהתקפות אישיות נגד שרים בממשלה וגם נגד האופוזיציה. אם יש ביקורת עניינית, להגיד אותה - אבל להימנע מהתקפות אישיות". בהמשך נמסר מהליכוד: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לשרות שהוא לא מוכן לקבל התנהלות כזאת בישיבות הממשלה".
שיח הביבים הזה חריג מכיוון שמדובר בעימות פנימי בתוך הממשלה, אחרי שחיצי הרעל הופנו עד כה בעיקר נגד אנשי אופוזיציה או בעלי משרות ציבוריות. רק הבוקר תקף השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית בחריפות את נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כינה אותו "פרא אדם" ואמר ש"צריך לגלגל אותו מכל המדרגות". אליהו הוא אפילו לא השר הראשון שהתבטא במילים קשות נגד הנגיד - כשהשר שלמה קרעי עשה זאת לפניו.
השרה מאי גולן, מצידה, התנפלה לפני כשלושה חודשים בצעקות על חברת הכנסת מירב בן ארי, וכינתה אותה בין השאר "עלובה, שקרנית ומנוולת". דיסטל עצמה, אגב, התבטאה בלשון משולחת רסן גם נגד טייסים וכינתה אותם "נמושות", ואף הטיחה במתנגדי המהפכה המשפטית כי "אלה המשפחות שלכם נשרפו שם" (בשואה, א"א)".