ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התייחסה הבוקר (שלישי) בריאיון לאולפן ynet להנחת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים בקריאה שנייה ושלישית על שולחן הכנסת היום, אחרי ההודעה אתמול על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית. בן ארי אמרה כי בקואליציה "הגיעו לסוג של הסכמה להתחיל - לא יודעת מה - הידברות, ואז הם מניחים את זה. כדי שיוכלו לשלוף את זה כמו שפן מהכובע כל פעם שירצו".
4 צפייה בגלריה
מירב בן ארי
מירב בן ארי
"הרבה יותר חשוב לטפל בקרע בעם". בן ארי
(צילום: נדב אבס)
לדברי בן ארי, "מדובר בנוכלים, זה לא משהו חדש. אנחנו מכירים את זה, אנחנו עובדים איתם כבר חודשיים. מי שבא לעשות משא ומתן לא מתנהל בכזה חוסר תום לב כמו שראינו עכשיו, וחבל מאוד שכך הם מתנהלים. אבל לנו הרבה יותר חשוב באמת גם לטפל בקרע המשמעותי הזה בעם, גם לטפל בכל מה שאנחנו רואים מבחינה כלכלית, ביטחונית, כי המדינה הרבה יותר חשובה מאיתנו. אבל אני לא מופתעת מההתנהגות שלהם".
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) אמר הבוקר בריאיון ל-ynet radio כי "החקיקה הזאת ראויה, אני לא חושב שהיא הייתה צריכה להיות בכלל שנויה במחלוקת בין ימין לשמאל. אנחנו מחזירים את הכוח לציבור".
4 צפייה בגלריה
עמית הלוי
עמית הלוי
"אנחנו מחזירים את הכוח לציבור". הלוי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עמית הלוי)
הלוי הוסיף כי "זה עניין של החזרת הכוח לציבור, שיבחר את ערכיו. הרי בג"ץ רוצה לעשות כפי העולה על רוחו. הייתה דיקטטורה סלקטיבית, הרי היו מיעוטים שהגיעו לבית המשפט העליון ונדחו, והיו מיעוטים שהגיעו והתקבלו. כלומר, הייתה פה סלקטיביות גם אפילו בשיטה הדיקטטורית".
בסקרים אתם בליכוד חטפתם מכה אנושה. "זה בגלל אכזבה מוצדקת של ציבור שחיכה שנים רבות, כשהוא תחת דיכוי. הייתה פה הערכה מחודשת וגם ניסיון כן של ראש הממשלה לאורך כמה שבועות להגיע להסכמה רחבה בנושא הזה, שמלכתחילה אמורה להיות בו הסכמה רחבה. זו בהחלט אכזבה אחת. אני מקווה שהדיונים בבית הנשיא יהיו פרודוקטיביים".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה גם היא בריאיון לאולפן ynet להנחת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים על שולחן הכנסת, ואמרה כי "ככה מנהלים הידברות? ככה עושים את זה בתום לב? לא. אני לא מאמינה".
4 צפייה בגלריה
יוליה מלינובסקי
יוליה מלינובסקי
מלינובסקי: "נתניהו הבין שהמדינה בוערת"
(צילום: נדב אבס)
לפי מלינובסקי, "גם אתמול בערב הייתי מאוד סקפטית לגבי מה שקורה. לדעתי בנימין נתניהו פשוט הבין שהוא ב'ברוך' רציני, הוא הבין שהמדינה בוערת, שזה יוצא לו משליטה. הוא לקח צעד אחורה. שום דבר לא השתנה".
מלינובסקי הוסיפה כי לטענתה משמעות הדברים היא שאחרי שלדעתה ההידברות לא תביא לתוצאות, החוק פשוט יונח על שולחן הכנסת. "ככה לא מנהלים משא ומתן, זו הטעיה. עושים טריקים ושטיקים. ראיתי בכלי תקשורת שפרסמו את השיחות מבפנים. הם אומרים: 'אוקיי אנחנו בבעיה, אנחנו לא מתכוונים לעשות שום דבר, נרגיע עכשיו את פני השטח, נצא למסע הסברה כדי לשטוף לאזרחים את המוח שבעצם שום דבר לא קרה והכל בסדר, ואחרי כך זה יחזור'. אין פה רצון טוב".

גם ח"כ נעמה לזימי (העבודה) התייחסה להנחת החוק על שולחן הכנסת בריאיון לאולפן ynet, ואמרה כי "נכון שזה טכני, הנחת החוקים, אבל אין שום צורך לעשות אותה רגע אחרי הודעת עצירה והידברות, גם בתום לב".
4 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
"שמחה שהמאבק לא נרגע". לזימי
(צילום: נדב אבס)
לדבריה, "ובעצם, איך שאני רואה את זה, זה אקדח לרקה של צוותי המשא ומתן. בעצם להגיד להם 'לא תהיו ילדים טובים? אנחנו נעשה את זה במהירות הבזק'. מה זה אומר? זה אומר שאפשר לכנס מליאת חירום מהיום להיום ולחוקק את החוקים. אז בעצם גם מנסים לדכא את המחאה, לדכא את השביתה, לדכא את כל מה שהיה בולם את החוק הזה, וגם להפתיע. כשהם אומרים רגע אחד הידברות ורגע שני ממשיכים בעוד אקט פרלמנטרי, שאפשר היה לדחות אותו, אז הם אומר בקולם מה כוונתם".
מה דעתך שלמרות הצהרת נתניהו, ההפגנות נמשכו גם אתמול ויימשכו גם במוצאי שבת? "אני שמחה שהמאבק לא נרגע, כי אין לי ספק שהכוונה של מה שהיה אתמול זה להרגיע את המאבק ולצנן אותו. לי אין שליטה על המחאה הזו. היא אותנטית, היא עממית, יש בה המון שותפים, המון חברים שלוקחים חלק, וזה טוב שכך. אז אני שמחה שהתובנה הזו היא גם לגמרי יושבת שם, במחאה".