ראש הממשלה נפתלי בנט מגיב לסערת טיסת משפחתו לחו"ל לאחר שהוא עצמו קרא לישראלים להישאר בארץ ואומר כי "מיום שישי למדנו יותר על הווריאנט, וקיבלנו החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים". הוא למעשה חזר בו מהקריאה לא לטוס.
לאחר ההודעה לפיה גילת בנט והילדים יטוסו לחופשה בת כמה ימים בחו"ל, והביקורת החריפה בעקבות זאת, פרסם בנט פוסט שבתחילתו כתב: "קיבלנו הרבה פניות ושאלות רבות בימים האחרונים בנושא וריאנט האומיקרון. הנה התשובות שלי לשאלות שלכם. מוזמנים לקרוא".

לצד שאלות כמו "למה אתם לא סוגרים את נתב"ג?", ו"האם צפוי סגר בקרוב", בנט ענה על שאלה שנוסחה כך: "איך זה שהמשפחה שלך טסה למרות שאמרת ביום שישי שאתה לא ממליץ לטוס?".
הוא כתב כי "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים".
"משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם...) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה", הוסיף בנט. ב-ynet נחשף כי אותה מדינה היא מאוריציוס, אי באוקיינוס ההודי. "הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה. כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
בנט ומשפחתו, ביום ההשבעה
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ )
"אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי", כתב בנט. "אם הייתי חושב שהמצב מצריך סגירה הרמטית של השמיים - היינו עושים זאת. אולם מצב התחלואה המשופר של ישראל, היכולות שלנו בריצוף והתגובה המהירה בבדיקות ה-PCR+ - כל אלה מאפשרים לנו, בשלב הזה, להמשיך את החיים במינימום הפרעה, ולהתנהל מתוך איזונים נכונים על המגבלות, שכוללות בידוד ובדיקה נוספת בחזרה".
לצד זאת התייחס בנט לפעולות מול הווריאנט החדש: "פעלנו במהירות ובנחישות ונקטנו בצעדים על מנת להקטין את מספר הנכנסים ולבודד כל מי שנכנס עד לבדיקה. בשלב זה זה מספיק ואין צורך לסגור לחלוטין את נתב"ג". הוא ציין כי פרט למדינות האדומות, האסורות בטיסה, "נוסעים שעוברים או שוהים בדובאי, טורקיה ופרנקפורט, ערים שעוברות דרכן הרבה מאוד טיסות קונקשן מאפריקה – מתבקשים להיבדק באופן וולונטרי גם כמה ימים לאחר הנחיתה, בנוסף לבדיקה בנתב"ג. רק כדי להיות אקסטרה זהירים".
לפי ההודעה מוקדם יותר מלשכתו, החופשה של משפחת בנט - ללא ראש הממשלה - תוכננה מבעוד מועד, אך בוטלה נוכח ההחלטה להגדיר את מדינת היעד כמדינה אדומה. לפי ההודעה, "לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים שונה יעד החופשה, בהתאם להנחיות המעודכנות. משפחת בנט תפעל כמובן על פי כל ההנחיות והכללים החלים על אזרחי ישראל".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
בנט, היום במעון הרשמי בבלפור
כבר ביום שישי, ולאחר מכן ביום ראשון, רמז ראש הממשלה על התוכניות של משפחתו - שנאלצו להשתנות. בנאום שבו קרא לישראלים לא לטוס אמר כי "זה הגיע בעיתוי מורכב, ערב חופשת החנוכה, כשהילדים מחוץ לבית הספר, רובם עוד לא מחוסנים, וחלקנו - אגב גם משפחתי שלי - מתכננים פעילויות חנוכה עם הילדים, אירועים, בילויים וגם נסיעות לחו"ל". יומיים אחר כך, בפתח ישיבת הממשלה, אמר כי "אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים בכל יום את גודל וסוג האיום, ומתאימים לכך את הצעדים וההגבלות. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה".
בנאום ביום שישי הזכיר בנט ראשון את מאוריציוס, המדינה שאליה בסופו של דבר אשתו וילדיו לא יטוסו. "במוצאי שבת יתכנס קבינט הקורונה, עד אז ובאופן מיידי כל מדינות אפריקה - כולל מאוריציוס, סיישל ומדגסקר - ולמעט מדינות צפון אפריקה, מוגדרות מרגע זה כמדינות אדומות. ישראלים שחוזרים ממדינות אלה ישהו בבידוק הדוק במיוחד, תהיה אכיפה מוגברת על הבידודים האלה", אמר אז.
ח"כ ישראל כ"ץ (ליכוד) מתח ביקורת על הטיסה של משפחת בנט: "אחרי שהמליץ לאזרחי ישראל לא לטוס לחו"ל, אשתו וילדיו של בנט ממריאים לחופשה בחו"ל. ככה זה כשהשקר הפוליטי הפך לנורמה והדוגמה האישית נרמסת בראש חוצות. פשוט חוצפה".