בלילה שבין ראשון לשני ניפרד כמעט לגמרי מ"התו הירוק". בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, החובה להציג את התו תחול רק במקומות שבהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - כמו בכניסה לגן או אולם אירועים, בכניסה למועדון, בכניסה למקום שעורך כנסים שכוללים הגשה או מכירת מזון ובכניסה למקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.
3 צפייה בגלריה
התו הירוק
התו הירוק
התו הירוק. מעכשיו רק באירועים עם התקהלות גדולה או "בסיכון גבוה"
(צילום: EPA)
במסגרת המתווה החדש, מחוסנים בשלוש או ארבע מנות זכאים לתו ירוק ללא מגבלת זמן ואילו מחלימים או מחוסנים בשתי מנות זכאים לתו ירוק למשך ארבעה חודשים בלבד ממועד ההחלמה או החיסון האחרון.
בנוסף, מהלילה שבין ראשון לשני יבוטלו כל הדרישות של התו הסגול וכן מגבלות התפוסה במקומות שבהם צריך להציג תו ירוק. בכלל, מגבלת ההתקהלות הכללית כבר לא תהיה בתוקף. באזורי הישיבה בשטח הפתוח במסעדות ובתי אוכל כבר לא יהיה צורך לשמור על מרחק של מטר וחצי בין השולחנות.
החלטה נוספת שהתקבלה היא הארכת תקנות הקורונה במערכת החינוך. חובת עטיית המסכה בבתי הספר תימשך לפחות עד לחודש הבא. כמו כן, עובדים שאינם מחוסנים בבתי הספר ובתיכונים יחויבו להציג בדיקת קורונה מוסדית שלילית מדי 84 שעות, כלומר פעמיים בשבוע.
הממשלה צפויה להתכנס ביום שני כדי להצביע על זהות המחליף של אביחי מנדלבליט, היועמ"ש היוצא. מי שצפויה להתמנות היא עו"ד גלי בהרב-מיארה, המועמדת המועדפת על שר המשפטים גדעון סער, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הביעו תמיכה פומבית במינויה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב-מיארה. היועמ"שית הבאה
(צילום: יאיר שגיא)
מנדלבליט אמנם ניקה יחסית את השולחן מהתיקים הכבדים בחודש האחרון, בין היתר באמצעות ההסדרים השנויים במחלוקת עם אריה דרעי ויעקב ליצמן, והכשרת היישוב אביתר. מנדלבליט גם ניסה ללא הצלחה להגיע להסדר טיעון עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
אבל על שולחנה של מיארה ממתינים עוד כמה תיקים, בין היתר כאלה שאיש לא רצה לטפל בהם, כמו התיק של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. גם פרשת פגסוס והמשטרה שנחשפה ב"כלכליסט" תוסיף עבודה רבה ליועמ"שית החדשה, בעיקר בשל הספיחים שלה שמגיעים גם לפרשות נתניהו. סנגורי ראש האופוזיציה ויתר המעורבים, נזכיר, דרשו בין היתר להבין אילו חומרים נאספו בחקירות באמצעות תוכנות רוגלה כלשהן. במשרד המשפטים מעריכים כי ביום שני צוות התביעה במשפט יודיע לשופטים שבחקירת עד המדינה שלמה פילבר במשטרה לא נפל פגם מהותי שדורש הפסקת המשפט. לדבריהם, העדויות עצמן הושגו כדין, ואם נפל בהן פגם - הרי הוא שולי.
מעל מינויה של בהרב-מיארה מרחפת יוזמת הדגל של שר המשפטים סער לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ולהוציא מהתפקיד את ראשות מערכת התביעה הכללית במדינה. העובדה שסער תומך במינויה של מיארה מעידה כי היא תומכת במהלך, או לכל הפחות לא שוללת על הסף, אבל היוזמה סובלת מקשיים פוליטיים - וההערכות הן שסער יצטרך להסתפק בגרסה מרוככת של פיצול.
אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, ביום שלישי יסתיים שלב התביעה במשפט החוזר של רומן זדורוב, המואשם ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל ב-6 בדצמבר 2006. בתחילת החודש הבא יעלו לדוכן עדי ההגנה, בראשם זדורוב עצמו.

עדויות התביעה החלו להישמע באוקטובר, ומאז עלו לדוכן קרוב ל-60 עדים. העדה האחרונה הייתה אולה קרבצ'נקו, שמוכרת בראשי התיבות א"ק והוצגה בעבר כמי שלכאורה ביצעה את הרצח. היא הובאה על ידי התביעה כדי להפריך את האפשרות הזאת, ועדותה הייתה כמעט החלק היחיד במשפט שנאסר בפרסום (חלקים אחרים שנאסרו היו בעדותו של המדובב).
3 צפייה בגלריה
 קצרין רצח תאיר ראדה
 קצרין רצח תאיר ראדה
תאיר ראדה ז"ל. עדויות שנשמעו לראשונה אחרי 15 שנה
במהלך החלק של התביעה במשפט החוזר נשמעו עדויות ששירתו אותה, בעיקר בנוגע לזליגת הדם מהגופה שעות לאחר הרצח. חלק מהעדויות נשמעו בפעם הראשונה, למרות שמשפט הרצח מתנהל למעשה כבר 15 שנה. עדויות אחרות העלו ספקות בדבר המקצועיות של החקירה, הן בפן המשטרתי כמו חקירת זירת הרצח בידי המז"פ, והן בפן הרפואי-מדעי בבדיקות המכון לרפואה משפטית ובמעבדות המשטרה.
כך למשל, נמצאו כתמים חשודים שלא נבדקו במעבדה, טביעות נעל שמקורן אינו ברור, בדיקות שלא נערכו לכלי העבודה של זדורוב. בנוסף, חלק גדול מהממצאים שנאספו בזירה הושמדו במהלך השנים ולא ניתן לבדוק אותם פעם נוספת בטכנולוגיות חדשות שקיימות היום.