אישום בהתעללות בפעוטות בעקבות חשיפת ynet: וופא בסול ונואל עתאמלה, שתי מטפלות בנות 42 במעון שפעל במשך חמש שנים ללא רישיון ביישוב ריינה בצפון, הואשמו הבוקר (ראשון) בשורת עבירות של התעללות ותקיפה בפעוטות. החשדות נגד השתיים פורסמו לראשונה ב-ynet בסוף החודש שעבר.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד לונה מטר מפרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, השתיים הפעילו וניהלו מעון יום לפעוטות בשם "אלחודן אלדאפי" בביתה של עתאמלה בריינה. במעון טופלו כ-32 פעוטות שגילם נע בין שלושה חודשים ועד שלוש שנים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
נטען כי הנאשמות נהגו בהזדמנויות רבות ושונות להטיל אימה על הפעוטות, להכות אותם בסטירות בפניהם ובראשם, להשליך לעברם נעליים, למשוך בחוזקה בשיערם וכן לצעוק עליהם ולקלל אותם.
עוד נטען כי במשך חודשים מנעו הנאשמות מהוריהם של הפעוטות להיכנס למעון, והזניחו את הפעוטות בכך שהתעלמו מהבכי שלהם, מנעו מהם לשטוף את ידיהם ולהוריד את המים בשירותים לאחר עשיית צרכיהם, האכילו אותם בעודם עומדים, האכילו כמה פעוטות בצלחת וכפית משותפת, וכן נהגו להחליף להם חיתולים באותו חדר שבו אוכלים ומשחקים.
באחד המקרים המתוארים, אחת הפעוטות הקיאה ובסול דרשה מהסייעת לשטוף את ידיה של הפעוטה באמצעות כלור. הסייעת סירבה וניקתה את גופה של הפעוטה באמצעות נייר רטוב. בהמשך אף דרשה בסול מהסייעת לנקות את הצלחת והכפית שבהם אוכלים הפעוטות באמצעות הסמרטוט שבו ניקתה את הרצפה.

"אתה ילד שפל ונחות"

בכתב האישום נאמר עוד כי המטפלות דרשו ואף עודדו פעוטות שיכו אחד את השני כעונש על מעשיהם, זרקו עליהם נעל וביקשו מפעוטות אחרים להביא את הנעל כדי שיזרקו אותה עוד פעם. המטפלות קיללו כאמור את הפעוטות ואף אמרו להם "כבר הרבצתי לך 100 פעמים, תביאו לי אותה", "אם אני שומעת את הנשימה שלך, אוי ואבוי לך" ו-"אתה ילד סאפל סאיב ומונחט" (ילד שפל ונחות).
3 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
תיעוד ההתעללות בגן הילדים בכפר ריינה שבצפון
11 תלונות התקבלו נגד הגננות
בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד בן זוגה של עתאמלה בגין איומים ברצח על העדה העיקרית וכן בעבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט, בכך שפנה להורי הפעוטות וניסה לגרום להם לחזור בהם מתלונתם.
בסול ועתמאלה מואשמות בהתעללות בקטין, תקיפת קטין, הזנחת ילדים והפעלת מעון ללא רישיון. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרן עד תום ההליכים.
11 תלונות התקבלו במשטרה נגד הנהלת הפעוטון בריינה, ולפני כשבועיים נעצרו שתי הגננות. לידי ynet הגיע תיעוד מהפעוטון, שבו נראים הילדים מותקפים בכמה הזדמנויות. בתיעוד נראית אחת העובדות סוטרת כמה פעמים לפעוט תוך כדי שהוא בוכה, ובמקרה אחר היא תועדה סוטרת לפעוטה עד שהחלה לבכות.
3 צפייה בגלריה
וסאם אשקר, נור עותמאן, דועאא אבו עיאש ואבישי תורג'מן
וסאם אשקר, נור עותמאן, דועאא אבו עיאש ואבישי תורג'מן
נור עותמאן, סאם אשקר, דועאא אבו עיאש ואבישי תורג'מן
(צילום: שרון צור)
בהזדמנות נוספת תועדה העובדת מכה פעוטה בראשה, ומושכת פעוט משערות ראשו. ההורים גילו מהתיעוד כי עובדת נוספת זרקה את נעליה לעבר אחד הפעוטות, ולאחר מכן ביקשה ממנו להחזירן. באחד מהסרטונים נצפתה אחת העובדות משוחחת ארוכות בטלפון ומתעלמת מבכי של תינוק בן כמה חודשים.
"תיק כזה הוא לא פשוט, כי מדובר בשתי גננות ללא עבר פלילי, על פניו נורמטיביות, ולכן תיק כזה חייב להיות חזק ומדויק", אמר ראש משרד החקירות בתחנת נצרת, אבישי תורג'מן. "התחלנו שיתוף פעולה מדהים ביחד עם בית לין של נצרת, שהוא זה שמוסמך לבצע את חקירות הילדים. קיבלנו סוג של ראיות זהב קטנות שהכינו את התשתית הראייתית, וכך עצרנו את שתי הגננות, שבחקירה הראשונה קשרו את עצמן לילדים אבל הכחישו שהיו תקיפות. הן אמרו שהכל היה סוג של צחוק וטיפול, שהן מאוד דואגות ואוהבות את הילדים. לבסוף הוגש נגדן כתב האישום".