שר הביטחון יואב גלנט הצטרף הערב (שישי) לביקורת נגד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שחשף פעולות שביצעה ישראל תחת כהונתו, בין היתר באיראן. "ראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים ויאפשר לכוחות צה"ל לבצע את משימתם בשקט ובבטחה", אמר בביקור בבסיס רמת דוד.
גלנט, נזכיר, רמז השבוע בעצמו כי ישראל תקפה באיראן - כשאמר בדיון בוועדת החוץ והביטחון שהתקיים בלשכתו בקריה כי "מתוך 7 זירות ישראל פעלה ב-6".

2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויואב גלנט
נפתלי בנט ויואב גלנט
האחד רמז על פעולה באיראן בוועדת חוץ וביטחון, השני חשף פעולות בטור ב"וול סטריט ג'ורנל"
(צילום: אלכס קולומויסקי, אלעד מלכה)
היום, יחד עם מפקד הבסיס, אלוף משנה א' ומפקדי הטייסות, שר הביטחון שוחח עם צוותי האוויר והקרקע, והביע את הערכתו על תרומתם המשמעותית למאמץ המבצעי בכל גזרות הלחימה. "סיימתי כעת ביקור בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. אני מלא הערכה לביצועים של חיל האוויר, ללוחמים באוויר ועל הקרקע, לשיתוף הפעולה ביניהם, וביניהם לבין הכוחות על הקרקע", נמסר מלשכת שר הביטחון.
"הפעולה של חיל האוויר בכל הגזרות מאוד מרשימה, וראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים, ויאפשר לכוחות צה"ל לבצע את משימתם בהשקט ובבטחה. אני רוצה לומר לכל אחד ששומע אותנו, אנחנו בפעולה עצימה ברצועת עזה, היא תימשך תקופה ממושכת עד להשגת המטרות. היא מרוכזת כעת במרחב ח'אן יונס. ההישגים מדויקים, מרשימים והתוצאות לא מאחרות להגיע".
ראש הממשלה לשעבר בנט כבר ענה בצהריים לביקורת שהוטחה בו סביב פרסום הטור שעלה ב"וול סטריט ג'ורנל", ואמר כי "ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו. האייתולות בטהרן צוחקים ונהנים. שיהיה ברור: איראן מנהלת מלחמה על-מלא מול ישראל, במעמד צד אחד. מכל הכיוונים - ישראל חוטפת".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
אחרי הביקורת נגדו, בנט תקף את נתניהו. "ישראל חוטפת"
(צילום: מרים אלסטר)
לדברי בנט, "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות'ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן".
שרים בממשלה מבקרים את חשיפת בנט, שלא תואמה לפני כן עם אף גורם מדיני, וטוענים כי הוא גרם נזק במידע שחשף מטעמים פוליטיים. למרות זאת, לא כולם בדרג המדיני סבורים שנגרם נזק, יש את אלו שאומרים שממילא האיראנים לא חשבו שמישהו אחר עומד מאחורי הפעולה מלבד ישראל - כך שהמבקרים גם מונעים משיקולים פוליטיים.
לפנות בוקר כאמור אישר בנט בטור שעלה ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל היא זו שתקפה בפברואר 2022 מפעל לייצור כטב"מים במחוז כרמאנשאה במערב איראן, ורמז שחיסולו של קצין משמרות המהפכה הבכיר חסן סיאד חודאי על אדמת טהרן במאי באותה שנה בוצע על-ידי המוסד.
"כראש ממשלה, קיבלתי החלטה בנוגע לאיראן", כתב בנט בטורו. "הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסינות לטרור. די לחסינות. אחרי הכישלון האיראני לבצע שתי מתקפות כטב"מים בשטחנו, ישראל השמידה בסיס כטב"מים על אדמת איראן. במרץ 2022 יחידת טרור של איראן ניסתה להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד היחידה הזו חוסל במרכז טהרן".
בתקיפה במפעל במערב איראן, שעד כה יוחסה לפי פרסומים זרים לישראל, הושמדו מאות כטב"מים. היא נחשבה להתפתחות משמעותית בלחימה ההיברידית שבין ישראל לאיראן. זו הייתה מכה קשה למשמרות המהפכה, והפעולה נחשבה כהצלחה גדולה מאוד למוסד ולצה"ל שאמונים על הוצאת מבצעים כאלה לפועל, אולי אפילו בשיתוף גורמי ביון זרים.
לאחר המתקפה במפעל, פורסם כי שישה כטב"מים ישראליים, שנשאו כמות גדול מאוד של חומר נפץ מסוג מיוחד, גרמו להרס גדול באתר ובסביבתו.