ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עונה בצהריים (שישי) לביקורת שהוטחה בו סביב פרסום פעולות שביצעה ישראל תחת כהונתו כראש ממשלה, ואמר כי "ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו. האייתולות בטהרן צוחקים ונהנים. שיהיה ברור: איראן מנהלת מלחמה על-מלא מול ישראל, במעמד צד אחד. מכל הכיוונים - ישראל חוטפת".
3 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
בינימין נתניהו ונפתלי בנט בהלוויתו של הרב חיים דרוקמן
בינימין נתניהו ונפתלי בנט
(צילום: AFP)
לדברי בנט, "הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות'ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן".
שרים בממשלה מבקרים את חשיפת בנט, שלא תואמה לפני כן עם אף גורם מדיני, וטוענים כי הוא גרם נזק במידע שחשף מטעמים פוליטיים. למרות זאת, לא כולם בדרג המדיני סבורים שנגרם נזק, יש את אלו שאומרים שממילא האיראנים לא חשבו שמישהו אחר עומד מאחורי הפעולה מלבד ישראל - כך שהמבקרים גם מונעים משיקולים פוליטיים.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, ביקר את בנט בפומבי. לציוץ שפרסם צירף את את סמל הצנזורה ואת הפסוק "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה ותשועה ברב יועץ", וכתב: "יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם".
"משך 30 שנים ישראל נופלת בדיוק למלכודת של התמנון האיראני", אמר בנט. "אסטרטגיית איראן היא חכמה ופשוטה: לפרוס זרועות טרור שיקיפו את ישראל מכל עבר, יקיזו את דם בננו, יתישו אותנו, בעוד איראן, ראש התמנון, לא משלמת כמעט מחיר. ישראל, לצערי, ממלאת באדיקות את התפקיד שאיראן ייעדה לנו: כבר שנים אנחנו שולחים את לוחמינו להילחם בשג'אעיה מול חמאס, בג'באליה מול הג'יהאד האסלאמי, במרון א-ראס מול חיזבאללה. אפילו החות'ים בתימן מרשים לעצמם לתקוף את ישראל".
3 צפייה בגלריה
חודאי שחוסל והלווייתו ההמונית בטהרן
חודאי שחוסל והלווייתו ההמונית בטהרן
חסן סיאד חודאי שחוסל בטהרן, וההלוויה
(צילום: רויטרס)
הוא המשיך: "גם אני נלחמתי מול אצבעות התמנון במלחמת לבנון השנייה, ואיבדתי שם חברים. האייתולות בטהרן צוחקים ונהנים. משך עשרות שנים הם היו חסינים. איראן מכה בישראל מכל הכיוונים. יתרה מזאת, בגלל שאיראן מרגישה חסינה, היא מתקדמת ללא בלמים, מעשירה ב-60 אחוז, והפכה כעת למדינת סף. כראש הממשלה פעלתי לשנות זאת. ללכת על ראש התמנון. כינסתי את ראשי הזרועות, צה"ל, מוסד ושב"כ, והסברתי להם שאני רוצה להסיט את המיקוד לאיראן עצמה שתתחיל לשלם מחירים (לא רק בהקשר הגרעיני). כך עשינו. זו צריכה להיות אסטרטגית-העל של ישראל. צריך לרתום את ארה"ב ועוד בנות ברית למטרת העל: גדיעת ראש התמנון והפלת המשטר האיראני".
לפנות בוקר כאמור אישר בנט בטור שעלה ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל היא זו שתקפה בפברואר 2022 מפעל לייצור כטב"מים במחוז כרמאנשאה במערב איראן, ורמז שחיסולו של קצין משמרות המהפכה הבכיר חסן סיאד חודאי על אדמת טהרן במאי באותה שנה בוצע על-ידי המוסד.
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול
זירת החיסול
זירת החיסול של חסן סיאד חודאי
"כראש ממשלה, קיבלתי החלטה בנוגע לאיראן", כתב בנט בטורו. "הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסינות לטרור. די לחסינות. אחרי הכישלון האיראני לבצע שתי מתקפות כטב"מים בשטחנו, ישראל השמידה בסיס כטב"מים על אדמת איראן. במרץ 2022 יחידת טרור של איראן ניסתה להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד היחידה הזו חוסל במרכז טהרן".
בתקיפה במפעל במערב איראן, שעד כה יוחסה לפי פרסומים זרים לישראל, הושמדו מאות כטב"מים. היא נחשבה להתפתחות משמעותית בלחימה ההיברידית שבין ישראל לאיראן. זו הייתה מכה קשה למשמרות המהפכה, והפעולה נחשבה כהצלחה גדולה מאוד למוסד ולצה"ל שאמונים על הוצאת מבצעים כאלה לפועל, אולי אפילו בשיתוף גורמי ביון זרים.
לאחר המתקפה במפעל, פורסם כי שישה כטב"מים ישראליים, שנשאו כמות גדול מאוד של חומר נפץ מסוג מיוחד, גרמו להרס גדול באתר ובסביבתו.