2 צפייה בגלריה
(צילום: מאיר אוחיון)
הנהגת ההורים הארצית הודיעה הבוקר (ראשון) כי תשבית את הלימודים בחטיבות ובתיכונים ביום רביעי הקרוב במחאה על מתווה הבגרויות החדש של שר החינוך יואב קיש, ובשל עיצומי ארגון המורים הפוגעים לדבריהם קשות בהכנות התלמידים לבגרויות.
בהנהגה הבהירו כי כל ההכנות לבגרויות לרבות מתכונות, סיורי מגמות או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה, כמו גם החינוך המיוחד, מוחרגים מהשביתה. הצטרפות רחבה לצעד צפויה בעיקר בחטיבות הביניים.
2 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
יוחזרו הבגרויות החיצוניות במקצועות ההומניים. קיש
(צילום: משרד החינוך)
בשישי האחרון - לאחר העיצומים בכיתות י"א, ובשל היעדר הסכמות מול משרד האוצר על הסכם שכר חדש - הודיע ארגון המורים כי הלימודים בכיתות י' בכל בתי הספר העל-יסודיים בארץ יתחילו היום בשעה 12:00. "לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים", נמסר מהארגון.
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, אמר כי "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי יהיה 12 אלף שקל לפחות, ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל".

משרד החינוך מסר בתגובה: "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. מיותר לציין כי הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל.
"תוכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומניסטיקה היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק של שיתוף ציבור של יותר מ-10 אלף משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים שבהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התוכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח - מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה, ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות.
"מדובר בתוכנית גמישה, ישימה ובעלת תיקוף, המפתחת את המיומנויות הנדרשות במאה ה-21. בניגוד לנאמר, התוכנית הפחיתה את העומס באופן משמעותי ביותר - כמות החומר ירדה ומשקל הציון החיצוני הופחת גם הוא לכחצי. כמו כן, חלוקת החומר וההיבחנות יתפרשו על זמן של שלוש שנים, מכיתה י' ועד י"ב. לא היה קיים עד כה במערכת החינוך מתווה ראוי, נכון ומדויק מזה לתלמידי מערכת החינוך".