1 צפייה בגלריה
היעדר הסכמות מול משרד האוצר על הסכם שכר חדש. ארכיון
היעדר הסכמות מול משרד האוצר על הסכם שכר חדש. ארכיון
היעדר הסכמות מול משרד האוצר על הסכם שכר חדש. ארכיון
(צילום: מאיר אוחיון)
ארגון המורים הודיע הבוקר (שישי) כי הלימודים בכיתות י' בכל בתי הספר העל-יסודיים בארץ יתחילו ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00.
"לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים", נמסר מהארגון. רן ארז, יו"ר ארגון המורים, אמר כי "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי יהיה 12 אלף שקל לפחות, ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל".
מנכ"ל רשת אורט צביקה פלג הזהיר מפני השלכות קשות להמשך עיצומי המורים: "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של שנת הלימודים, קיימות בחינות מתכונת וחייבים להגיש ציוני מגן לקראת בחינות הבגרות. בנוסף, יש לתכנן את שנת הלימודים תשפ"ד כולל קליטת מורים חדשים ובצמצום היקפי משרה למורים קיימים בהתאם למתבקש".
פלג ציין את חשיבותו של משא ומתן מהיר: "הסתדרות המורים השיגה העלאה בשכר וכך יש לנהוג עם הארגון. צריך לעשות שינוים מבניים במערכת כגון מתן שכר דיפרנציאלי לפי איכות, איחוד מיידי של חטיבת הביניים לחטיבה העליונה ועוד. חשוב ביותר לסיים את המשא ומתן לטובת התלמידים והמערכת כולה".

ביום שלישי האחרון, בשל היעדר הסכמות מול משרד האוצר על הסכם שכר חדש, הודיע ארגון המורים על עיצומים בשכבות י"א בכל בתי הספר התיכוניים - והלימודים ביום שלמחרת החלו בשעה 12:00.
על רקע איום הנהגת ההורים הארצית בשביתת אזהרה בשבוע הבא בעקבות עיצומי ארגון המורים המשבשים את הלימודים, פוגעים בפעילות החוץ-בית ספרית ומונעים ציונים למבחני המתכונת ומבחני הבגרות הפנימיים - אמרו אתמול תלמידים והורים שהם תומכים במאבק המורים על הסכם שכר חדש מול האוצר - אך לא על חשבונם. "ארגון המורים פוגע בתלמידים, וזה משפיע על המצב הנפשי שלנו ועל המורל", אמרו תלמידים. הרקע לשביתה האפשרית היא גם התנגדות הנהגת ההורים לרפורמת הבגרויות שפרסם השבוע שר החינוך יואב קיש.
הנהגת ההורים הארצית שבה ודרשה בימים האחרונים מיו"ר ארגון המורים רן ארז להפסיק את הפגיעה בתלמידי התיכונים ולאפשר למורים למסור לבתי הספר ולתלמידים את ציוני המגן לבגרות. ההורים מתחו ביקורת גם על התנהלות משרד האוצר במשא ומתן, ולדבריהם "על שרי האוצר והחינוך לתרום את חלקם במאמצים להפסקת הפגיעה הבלתי מידתית בתלמידים ולקדם בדחיפות את המשא ומתן להסכם שכר הוגן חדש".