המשטרה חשפה כ-166 מקרים שונים של התעללות והתנהגות אגרסיבית של ארבע מטפלות במעון ויצו בקריית גת, כלפי 23 פעוטות עד גיל 3. במסגרת החקירה נגד החשודה המרכזית, תושבת העיר בת 33, נחשפו כ-132 מקרים שונים שבהם הייתה מעורבת. לאחר שנעצרה בשבוע שעבר ומעצרה הוארך פעמיים - היא שוחררה למעצר בית על ידי בית משפט השלום בעיר.
1 צפייה בגלריה
הפגנת הורי הילדים שעברו התעללות בגן ויצו שבקריית גת
הפגנת הורי הילדים שעברו התעללות בגן ויצו שבקריית גת
הורי הפעוטות מפגינים נגד הסייעת החשודה
כמו כן, נחשפו כ-34 מקרים נוספים שבהם היו מעורבות שלוש מטפלות נוספות מהצוות, תושבות העיר בשנות ה-40-30 לחייהן, שנחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים תוך הרחקה מהמעון.
הפרשה נחשפה בעקבות תושייתה של אחת האימהות שחשדה כי "משהו לא טוב עובר על הבת שלה", והשתילה מצלמה זעירה בבגדיה. לאחר מכן, עם הממצאים המחשידים, היא פנתה למפקחת - וזו העבירה את המידע למשטרת קריית גת. עם פתיחת החקירה ניתן למשטרה צו המאפשר לצפות בתיעוד מתוך הגן בכל הימים מ-1 מרץ ועד מעצרה. "היא מרימה את הילדים כאילו הם עוף קפוא בסופר", סיפר בבית המשפט ענר גורן, חוקר שצפה בסרטונים.
בימים האחרונים חוקרי המשטרה קיבלו מבית המשפט צו המאפשר להם לצפות במצלמות האבטחה בגן מתחילת החודש ועד יום מעצרה של הסייעת, ובהן היא תועדה מרימה פעוטות בידיים וגוררת אותם ברגליים. במקרה נוסף היא תועדה מושכת בחוזקה שמיכה מתחת לפעוט שישב עליה ונפל. חלק מהראיות הוצגו לסייעת, שהשיבה לחוקרים: "אני בהיריון וייתכן שההורמונים משפיעים עליי. אני לא אלימה".
ממשטרת מרחב לכיש נמסר כי "חקירת המשטרה נמשכת במטרה לגבש את כלל הראיות הנדרשות כדי למצות החקירה ואת הדין עם החשודות".
מוויצו נמסר בתגובה: "הבטחת שלומם ובטיחותם של הפעוטות עומדת בראש סדר העדיפויות שלנו, על כן אנו נוקטים במדיניות של אפס סובלנות כלפי מקרים כאלה. אנו כמובן פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הרלוונטיים ונמצאים בקשר שוטף עם ההורים. יש לזכור שהמקרה עדיין בבדיקה ובהתאם לתוצאותיו נפעל מיידית".