המשטרה תבקש היום (רביעי) מבית המשפט להאריך בפעם השנייה את מעצרה של הסייעת (33) במעון ויצו בקריית גת, שנעצרה ביום ראשון בחשד כי התעללה בפעוטות.
הפרשה נחשפה בעקבות חשד של אחת האימהות כי בנה חווה אלימות במעון. היא סיפרה כי יש שינוי בהתנהגות של בנה למפקחת הרשת, שדיווחה למשטרה. כמו כן, האם הטמינה מכשיר הקלטה בציוד האישי של בנה, ובו נקלטו צעקות וסגנון דיבור אלים.
חוקרי המשטרה קיבלו מבית המשפט צו שמאפשר להם לצפות במצלמות האבטחה בגן מתחילת החודש ועד יום מעצרה של הסייעת, ובהן היא תועדה מרימה פעוטות בידיים וגוררת אותם ברגליים. במקרה נוסף היא תועדה מושכת בחוזקה שמיכה מתחת לפעוט שישב עליה ונפל.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
החוקרים ממשיכים לצפות במצלמות האבטחה בניסיון לברר אם האלימות מצידה הייתה שיטתית או אף חמורה יותר. גורמים המעורבים בחקירה אומרים כי בשלב זה מדובר בעיקר ב"התנהגות אגרסיבית" מצידה. חלק מהראיות הוצגו לסייעת, שהשיבה לחוקרים: "אני בהיריון ויכול להיות שההורמונים משפיעים עליי. אני לא אלימה".
שלשום, אחרי מאבק ארוך ולנוכח מקרי ההתעללות שנחשפו בשבועות האחרונים, סיכמו יו"ר הקואליציה אופיר כץ ושר החינוך יואב קיש על קידום תיקון החוק להתקנת מצלמות און-ליין בגני ילדים לגילים 3-0. ההחלטה, אם אכן תאושר, תאפשר למנהלי מעון להתקין מצלמות און-ליין שהורי הפעוטות בלבד יקבלו אליהן גישה. עד כה נאסרה התקנת מצלמות, וכדי להילחם בתופעת ההתעללות בפעוטות, השבוע יובא תיקון החוק להצבעה במליאה לקריאה טרומית.
לפי הנוסח המוסכם, אם לא יותקנו מצלמות און-ליין, מפעילי המעון יוכלו לאפשר לנציגות הורים מתוך הורי הפעוטות לצפות בתיעוד ממצלמות המעגל הסגור אחת לחודש. בנוסף ייקבעו בהמשך תמריצים כלכליים למעונות שיחליטו להתקין מצלמות און-ליין.