לאחר חשיפת ynet על מחבלים שאושפזו בבתי חולים ציבוריים לצד פצועים ישראלים מהמלחמה, ולאחר שבתי חולים במרכז הארץ העבירו מחבלים פצועים לידי שב"ס - משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי בית חולים ייעודי יוקם למחבלים.
1 צפייה בגלריה
 בית חולים שיבא תל השומר
 בית חולים שיבא תל השומר
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
ממשרד הבריאות נמסר כי הטיפול במחבלים שעשו את מעשי הטרור הוא באחריות צה"ל, ועל כן - על אלו להיות מטופלים במסגרת מתקן רפואי של הצבא. עוד הוסיפו כי לבקשת הצבא, משרד הבריאות מסייע להשלמת הרחבת בינוי המתקן שיוקם ליד באר שבע. בצה"ל לא אישרו לפי שעה כי בית חולים כזה צפוי לקום, אבל ציינו כי קיימים דיונים על כך בעקבות משרד הבריאות.
ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', זעם על ההחלטה: "אין מקום לבית חולים לטיפול במחבלים באזור שלנו. נתנגד בכל הכוח. במקום שתורידו את הלחץ ותקלו על ההתמודדות שלנו בכמה זירות בה בעת (טילים, נרצחים והרוגים, חטופים, נעדרים ופצועים) אתם יוצרים תסיסה מיותרת ומכניסים את הציבור לפאניקה. לא ניתן".
הודעת משרד הביראות מגיעה לאחר שנודע ברביעי האחרון כי לפחות שלושה מחבלי חמאס מטופלים בבתי חולים בישראל יחד עם פצועים ישראלים מהמלחמה באותן מחלקות. בכירים בבתי החולים סיפרו אז שנאלצו לקלוט אותם, באין ברירה, והפצירו במשרד הבריאות לקחת את המחבלים הפצועים הבאים למתקן צבאי סגור.
בעקבות הפרסום, כתב שר הבריאות משה ארבל לראש הממשלה בנימין נתניהו - כי הנחה לא לטפל במחבלים במערכת הציבורית. כמו כן החלו בתי חולים ציבוריים במרכז הארץ להעביר מחבלים פצועים לידי שב"ס.

הידיעה על האשפוז המשותף של מחבלים ופצועים ישראליים עוררה זעם רב - ועשרות חברי ארגון לה פמילה ניסו לפרוץ באותו ערב למחלקה בבית החולים שיבא בתל השומר שבה אושפז מחבל - למרות שהוא כבר הועבר משם. הם נבלמו על ידי מאבטחי בית החולים והמשטרה ושלושה בני אדם נעצרו.
לפני האירוע במשרד הבריאות חששו מלינץ' והנחו את הקב"טים של בתי החולים להיערך בהתאם - להפרות סדר עד כדי לינץ' במחבלים. מחשש להתפרעויות, מיהרו בתי החולים ברזילי, קפלן ואיכילוב להודיע שאין ברשותם מחבלים מאושפזים.