פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע של שניים מהחשודים בפרשת הסרטון המיני וחשד לסחיטתו של איש העסקים עמוס לוזון. השניים, תושבי כפר שמריהו בני 19 ו-28, חשודים בעבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, שיבוש הליכי משפט וסחיטה באיומים.
בעניינו של החשוד השלישי, בנו בן ה-17 של שופט מחוזי, צפויה להתקבל החלטה רק לאחר השימוע של השניים.
2 צפייה בגלריה
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם לסוחט. עמוס לוזון
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם לסוחט. עמוס לוזון
הסרטון הופץ לאחר שסירב לשלם לסוחט. עמוס לוזון
(צילום: אוראל כהן)
אתמול הודיעה המשטרה כי סיימה את חקירת הפרשה, שאותה ביצעו חוקרי ימ"ר מרכז, והעבירה את ממצאיה לעיון ולהחלטת הפרקליטות. במסגרת החקירה נעצרו שלושת החשודים, ששמותיהם אסורים לפרסום. לפי החשד, אחד מהם צילם את הסרטון המיני, השני הפיץ אותו, בעוד שהנער הוא זה שניסה לסחוט מלוזון 13 אלף שקלים.
מחקירת הפרשה עלה כי לאחר שהסרטון צולם הוא נשלח לקבוצת וואטסאפ שבה היו חברים כמה מהחשודים. אחד מחברי הקבוצה, בנו של השופט, פנה ללוזון ולבן משפחה נוסף שלו ודרש כאמור סכום של 13 אלף שקלים כדי לא להפיץ את הסרטון. לוזון סירב לשתף פעולה עם הסוחט, וככל הנראה לא האמין כי אכן קיים סרטון כזה. לאחר שסירב להעביר את הכסף, הסרטון אכן הופץ.
בחקירה לא נמצא קשר בין תיק הסחיטה לבין הירי לעבר ביתה של גרושתו של לוזון בפתח תקווה, שבוצע לפני כשבועיים. מהמשטרה נמסר כי חקירת הירי נמשכת.
לאחר הפצת הסרטון לוזון הגיש תלונה במשטרה, וחוקרי המשטרה הצליחו להגיע אל החשודים, כמו גם לאותה קבוצת וואטסאפ שבה הסרטון הופץ לראשונה.
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין סננס וחצרוני. "אין לחשוד קשר לסחיטה"
עורכי הדין סננס וחצרוני. "אין לחשוד קשר לסחיטה"
עורכי הדין סננס וחצרוני. "אין לחשוד קשר לסחיטה"
(צילום: אסף אלון)
מעורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני נמסר: "כפי שטענו מהרגע הראשון, אין לחשוד אותו אנחנו מייצגים כל קשר לאירוע הסחיטה, ונכונה החלטת הפרקליטות לא לייחס לו עבירה זאת במסגרת כתב החשדות. לאחר שנעיין בחומר החקירה נפרוס טענותינו בפני הפרקליטות".
לוזון, בן 62, הוא מחזיק השליטה בחברה "קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה", שנסחרת בבורסה ובה הוא מכהן כמנכ"ל וכדירקטור. בנוסף, לוזון היה גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה, שאותה רכש לפני 30 שנה ביחד עם אחיו אבי לוזון. כיום הוא הבעלים של קבוצת הפועל ראשון לציון.