כוחות מערכת הביטחון פינו הבוקר (שני) מצפה תיירות, אוהל ומבנה יביל סמוך להתנחלות יצהר שבשומרון. לפי גורמי הביטחון, מצפה התיירות, שהוקם לזכרה של רנה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע ב-2019, הוקם באופן בלתי חוקי בשטחי B בנוסף, האוהל והמבנה היביל הוקמו על קרקע פלסטינית פרטית בשטחי C.
בתגובה לפינוי, אמר תושב יצהר אלקנה פיקאר כי "גרירת הרגליים וההתעלמות שהפגינה הממשלה לאורך שמונת חודשי כהונתה באכיפת ההשתלטות הערבית על שטחי יו"ש, הפכה הבוקר לנחישות עתירת מוטיבציה כשמדובר בהרס בהתיישבות היהודית. זהו, כבר אין את מי להאשים". לדברי פיקאר, "כל ח"כ ושר שמדיניות ההרס נמשכת תחת כהונתו הוא שותף מלא לפשע. בחרנו ימין כדי לקבל מדיניות ימין אך דבר לא השתנה בשטח. לא מצליח להבין כיצד נבחרי הציבור הימניים מעזים להראות את פניהם בציבור אחרי מסעות הרס חוזרים ונשנים כאלו".
בריאיון ל-ynet Live אמרה שירה שנרב, אמה של רנה ז"ל, כי "המענה שלנו לרוע ולרשע הוא כמה שיותר בנייה, עשייה ואור לעולם. לא עודכנו על פינוי המצפה, קמתי בבוקר ושמעתי בחדשות. הפינוי כואב, אבל לא מייאש. אנחנו חזקים וממשיכים לפעול ביחד עם כל עם ישראל. אנחנו משתדלים את כל הפעילות שלנו לעשות במסגרת החוק, אני לא ידעתי שיש בעיה עם מיקום המצפה. ברור לי שנמשיך לבנות".

3 צפייה בגלריה
תיעוד: כוחות מערכת הביטחון מפנים את מבנה התיירות שהוקם בשומרון לזכרה של רינה שנרב ז"ל
תיעוד: כוחות מערכת הביטחון מפנים את מבנה התיירות שהוקם בשומרון לזכרה של רינה שנרב ז"ל
כוחות הביטחון מפנים את מצפה התיירות הבלתי-חוקי בשומרון, הבוקר
רוב כמעט מוחלט של הסמכויות הקשורות באכיפה במנהל האזרחי כבר הועברו לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. בחודש שעבר, פעילים מההתנחלויות הקימו מיצג מחאה על פינוי המאחז הבלתי חוקי אעירה שחר שבבנימין מול בתיהם של איתמר בן גביר ושל סמוטריץ', שאף אישר את הפינוי לטענת גורמי ביטחון.
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) תקפה את סמוטריץ' גם על הפינוי הנוכחי, ואמרה: "השר סמוטריץ', תגיד לי שאני טועה. אתה לא יו"ר הציונות הדתית? תגיד לי שאין מצב שבמשמרת שלך המנהל האזרחי מחרב מצפה תיירות לזכרה של רנה שנרב הי״ד למרגלות היישוב יצהר. זה באחריותך. עצור את החרפה הזו". לעומתה, ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) דווקא בחרה לתקוף בתגובה לפינוי את שר הביטחון יואב גלנט, שלטענתה לא אוכף בנייה פלסטינית בלתי חוקית.
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון והשר במשרד הביטחון. הותקפו מתוך הקואליציה על הפינוי הבוקר
שר הביטחון והשר במשרד הביטחון. הותקפו מתוך הקואליציה על הפינוי הבוקר
שר הביטחון והשר במשרד הביטחון. הותקפו מתוך הקואליציה על הפינוי הבוקר
(צילום: שלו שלום, הדר יאביאן)
מראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן נמסר בתגובה: "המצפה שנהרס ייבנה מחדש. זו שערוריה ועיוות שאין כדוגמתם שבזמן ממשלת ימין מלא, מאות בתים ערביים בלתי חוקיים נבנים באין מפריע במרחב שמסביב ליצהר, ומה שמפריע למערכת האכיפה הוא מצפה קטן שבנה נוער לזכר נרצחת בפיגוע טרור. הממשלה הלאומית צריכה לבנות את ארץ ישראל ולא להרוס".
עמותת "קול רנה", שהוקמה לזכרה של שנרב ופועלת להקמת מצפים ונקודות טבע ברחבי הארץ, מסרה בתגובה: "העמותה הקימה בשנים האחרונות עשרות מצפים ומעיינות ותמשיך לפעול להקמת עוד מקומות והפעלת עוד מיזמים של אהבת העם והארץ. ההרס הכואב שראינו הבוקר לא יחליש אותנו. להיפך, אנחנו נמשיך ונבנה, נמשיך וניישב את הארץ, נמשיך ונרבה בטוב".
מנכ"ל העמותה מתניה שנרב הוסיף: "יחד נמשיך את צוואתה הלא כתובה של רנה לטייל בארץ, להתחבר לארץ ולאהוב אותה. אנחנו נסייע בתקציב ובכלים שיש בידנו לכל קבוצה שתרצה להקים עוד מצפים לזכרה של רנה. יחד נוסיף טוב".