עשרות משפחות שכולות מ"פורום גבורה", המאגד משפחות ששכלו את יקיריהן במלחמה ברצועת עזה ובקרבות בעוטף ב-7 באוקטובר, הפגינו אמש (חמישי) בירושלים וקראו להתנגד להסכם הפסקת אש עם חמאס. המוחים קראו לעמוד "בכל יעדי המלחמה ולא להסכים לכניעה".
המשפחות ערכו "כינוס חירום" במאהל שהקימו ביום רביעי בערב בכיכר אגרנט בעיר, ואמרו כי בעקבות הדיווחים על ההסכם המסתמן עם חמאס, "שכולל את הפסקת הלחימה", הן מודיעות כי הן מחריפות את המאבק נגדו.
2 צפייה בגלריה
משפחות שכולות מ פורום גבורה מוחות סמוך ל משרד ראש הממשלה ב ירושלים
משפחות שכולות מ פורום גבורה מוחות סמוך ל משרד ראש הממשלה ב ירושלים
"רוצים פתרון חזק יותר". משפחות שכולות במאהל המחאה בי-ם
(גיל יוחנן)
2 צפייה בגלריה
משפחות שכולות מ פורום גבורה מוחות סמוך ל משרד ראש הממשלה ב ירושלים
משפחות שכולות מ פורום גבורה מוחות סמוך ל משרד ראש הממשלה ב ירושלים
(גיל יוחנן)
המשפחות יצאו לצעדה סמוך ללשכת ראש הממשלה ולכנסת, חסמו כבישים באזור, וקראו: "לא ניתן שבנינו יהיו מגש הכסף להחזרת שלטון החמאס לעזה". מטעם "פורום גבורה" נמסר כי מדובר בעליית מדרגה נוספת שנוקטות המשפחות השכולות, במטרה להגביר את הלחץ והדרישה לפעול ברפיח, לעמוד ביעדי המלחמה ולהשלים את המשימה שלשמה יקיריהן יצאו למלחמה שבה נפלו. לדבריהן, הפעילות במאהל צפויה להימשך גם בימים הקרובים.
המאהל בכיכר אגרנט, הסמוכה לבית המשפט העליון, הוקם אחרי פגישתם של משפחות מ"פורום גבורה" ו"פורום תקווה" (משפחות חטופים), התומכות בפעולה ברפיח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר להן כי אין שינוי במטרות המלחמה. המשפחות סיפרו שנתניהו אמר להן שפעולה צבאית ברפיח היא עניין של זמן וכי "הדבר יקרה במקודם או במאוחר".
לפני הפגישה, ביום ראשון כמה דקות לפני כניסת החג, הודיע "פורום גבורה" כי לנוכח הלחצים הבינלאומיים, והעיכוב בהמשך הלחימה ובכניסה לרפיח, חברי הפורום יחלו בצאת החג בשביתת רעב עד לכניסה לרפיח.

מוקדם יותר, בני משפחות חטופים הקימו סוכה סמוך לבסיס הקריה בתל אביב, שם התכנס אמש הקבינט לישיבה שנמשכה אל תוך הלילה, במטרה להעביר מסר: "אתם כבר אחרי פסח - אנחנו עדיין בסוכות". לדברי המשפחות, הסוכה שהוקמה עמדה בקיבוץ בארי ביום הטבח ב-7 באוקטובר. במהלך המחאה המפגינים חסמו את רחוב שאול המלך וספרו 209 שניות, לציון 209 ימים מאז פרוץ המלחמה. בהמשך, המפגינים השמיעו את שידור הדקות הראשונות של המתקפה ב-7 באוקטובר.
גיל דיקמן, קרוב משפחתה של ירדן רומן גת ששוחררה במסגרת עסקת החטופים לאחר 54 ימים בשבי ושל כרמל גת שעדיין מוחזקת בשבי, פנה לחברי קבינט המלחמה, ואמר: "ברגע הזה אתם צריכים להיות בני אדם. יש לכם הזדמנות להפוך את הכאב הזה לתחושה של ניצחון - אם תקבלו את ההחלטה הנכונה. ההצלחה והכישלון יהיו בידיים שלכם".
אלה בן עמי מבארי, שאמה, רז, שוחררה מהשבי ואביה, אוהד, חטוף בעזה, סיפרה על פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר: "התעוררנו מאזעקות בלתי פוסקות. לאחר שעתיים קיבלתי הודעה מאבא שיש מחבלים בבית - והוא ביקש ממני עזרה. בעשר הוא כתב לי שתפסו אותם".