בית משפט השלום בתל אביב הורה אחר הצהריים (יום ג') לשחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני את סוכן הדוגמניות שי אביטל, שהואשם לאחר שהוסגר לישראל מהולנד בעבירות מין בשתי נשים. הפרקליטות שוקלת לערער על ההחלטה, ולבקשתה השחרור יעוכב ב-48 שעות.
ההחלטה התקבלה בתום תסקיר מבחן בנוגע למסוכנותו של אביטל. התסקיר נערך בהוראת בית המשפט המחוזי, אחרי שהפרקליטות ערערה בחודש שעבר על החלטה קודמת של בית משפט השלום לשחרר את אביטל למעצר בית. המחוזי קבע אז כי בתום תסקיר המבחן ישוב התיק לפתחו של בית משפט השלום, וכעת זה קבע כאמור פעם נוספת שיש לשחרר את אביטל למעצר בית.
4 צפייה בגלריה
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל בהארכת המעצר
שי אביטל באחד מהדיונים שלו בבית המשפט, בחודש שעבר
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
את אביטל מייצגים עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי. בתום הדיון הקודם בחודש שעבר אמר נהרי כי אין עילת מסוכנות שתצדיק את החזקת מרשו במעצר. "מדובר בשני אישומים מאירועים שקרו לפני המון שנים. אני מבקש שחרור למעצר בית באיזוק אלקטרוני. אין שום ראיה או מידע על חשש מפני הימלטות של אביטל", אמר אז – וכעת בקשת הסנגורים התקבלה.
אביטל, נזכיר, הוסגר לישראל מהולנד בתחילת השנה, שנה וחצי אחרי שעזב את ישראל ולא התייצב לחקירה שאליה זומן – בעקבות תלונותיהן של 26 נשים על פגיעה מינית מצדו. הוא נתפס בהולנד באוגוסט, והוסגר אחרי שבחר שלא לערער על ההליך. כשבועיים לאחר שהוסגר הוגש נגדו כתב אישום, אבל רק על עבירות מין בשתיים מתוך כלל המתלוננות, אחת מהן הייתה בת 16 בעת ביצוע המעשים הנטענים. יתר התלונות עדיין נמצאות בחקירה, אך אביטל לא עומת עדיין עם 24 הנשים האחרות.
4 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ושרון נהרי, סנגוריו של אביטל
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
דיון בנושא שחרורו של שי אביטל במחוזי תל אביב
דיון בנושא שחרורו של שי אביטל במחוזי תל אביב
תיק החקירה נגד אביטל, בדיון בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א, אז בת 26, כברמנית במועדון בתל אביב ושם הכירה את אביטל ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
כמו כן, כך לפי האישום, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז, כך נטען, אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.