בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט היום (חמישי) כי שי אביטל יישאר במעצר לבינתיים, ויישלח לתסקיר מבחן שיבחן את מסוכנותו תוך 30 יום. ההחלטה התקבלה בדיון בערעור של פרקליטות מחוז תל אביב על ההחלטה לשחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני את סוכן הדוגמניות שי אביטל, שהוסגר מהולנד לישראל ונאשם בעבירות מין בשתי נשים.
ההחלטה המקורית התקבלה שלשום בבית המשפט השלום בעיר, אך הפרקליטות - שביקשה להאריך את מעצרו של אביטל עד תום ההליכים - הגישה בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה. לאחר תסקיר המבחן, התיק צפוי לחזור לבית משפט השלום לקבלת החלטה נוספת. הסנגורים של אביטל, עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, אמרו לאחר החלטת המחוזי כי "טוב עשה בית המשפט שלא קיבל את הערר וקבע כי דרך המלך היא להמשיך לבדוק את האפשרויות לשחרורו של שי".
2 צפייה בגלריה
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט
שי אביטל בבית המשפט, החודש
(צילום: מוטי קמחי)
עורכות הדין שירי פרל ורוית שפיר מפרקליטות מחוז בתל אביב כתבו לבית המשפט בערעור: "מעשיו החמורים של המשיב, צבר התלונות הנוספות הנמצאות בחקירה והחשש הממשי מפני שיבוש מהלכי משפט והימלטותו מן הדין, מצביעות על כך שאין חלופה שיש בה כדי להבטיח את מטרות המעצר".
לטענת פרל ושפיר, הסיבות לחשש מפני הימלטות של אביטל, שנעצר באוגוסט האחרון באמסטרדם לאחר ששתיים מ-26 התלונות שהוגשו נגדו הבשילו לכדי בקשת הסגרה, הן "ניסיון העבר, יכולתו הכלכלית, והיעדר כל יכולת לתת בו אמון". הן הוסיפו כי "בנסיבות אלו, לא עשה בית משפט השלום את האיזון הראוי עת הורה על מעצרו באיזוק אלקטרנו. נוכח האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על מעצר המשיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו מאחורי סורג ובריח".
2 צפייה בגלריה
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
ששי גז ו רון נהרי עורכי הדין המייצגים את שי אביטל בהארכת מעצרו
"בית המשפט קבע כי דרך המלך היא להמשיך לבדוק את האפשרויות לשחרור". סנגוריו של אביטל בבית המשפט, החודש
(צילום: מוטי קמחי)

אביטל מואשם כאמור בעבירות מין בשתי נשים - אחת מהן הייתה בת 16. לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
אביטל מואשם בעבירות מין בשתי נשים - אחת מהן הייתה בת 16. לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.