אחרי ההחלטה של הפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הגינקולוג כוכב הרשת ד"ר גיא רופא בגין עבירות מין, הוגשה נגדו תביעה אזרחית בסך 2.5 מיליון שקלים. זאת בגין נזק נפשי שמקורו ברשלנות, היעדר פיקוח, ניצול מעמד לרעה, הפרת אמונים ופגיעה בשלום ואמון ציבור הנשים בישראל.
אריאל נעים (26), שהגישה את התביעה האזרחית נגד רופא, אמרה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "מאז הפגיעה היה לי ועדיין קשה במיוחד, מישהו צריך לקחת אחריות ולשלם על הנזק הנפשי שאני מתמודדת איתו מדי יום, עד שכבר לא יכולתי לשאת אותו יותר. הייתי חייבת להתנתק ולחשב מסלול מחדש בגלל המצב הלא פשוט והמורכב שבו אני נמצאת".
2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
"ניצל את סמכותו ומעמדו באופן גס". גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
לדבריה, "אני מאוד מקווה שימוצה גם הדין האזרחי מולו ובית המשפט יכיר בפגיעה הנפשית שנגרמה לי ובהשלכות שילוו אותי במהלך כל החיים. הן מקשות עליי ומהוות עול כבד מכדי לחיות חיים רגילים".
בתביעה הפיצויים שהוגשה על ידי עו"ד איריס פנחס ועו"ד עדי רחמים נכללים משרד הביטחון, משרד הבריאות וקופת חולים מכבי, שלפי עורכות הדין התרשלו בתפקידם בעת המקרה. זאת משום שנעים הגיעה לרופא בעת ששירתה כחיילת בצה"ל, והפגיעה בוצעה במרפאה שלו תחת קופת חולים מכבי - ולכן התביעה גם נגד קופת החולים.
עורכות הדין מסרו: "מדובר בתקיפה מינית בעלת נסיבות מורכבות וקשות, בעיקר בשל העובדה שמדובר בתקיפה שבוצעה על ידי רופא גניקולוג, שנשים שמות בו את מבטחן ואמונן המלא. מדובר ברופא שניצל את סמכותו ומעמדו באופן גס במסגרת יחסי תלות של רופא ומטופלת, וגרם לנפגעת לנזקים נפשיים כבדים".

עורכות הדין מסבירות עוד כי "החוק למניעת הטרדה מינית מאפשר לנפגעת לתבוע במסגרת הליך אזרחי של תביעה נזיקית פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה, לרבות הנזקים הנפשיים כתוצאה ממקרה התקיפה ו/או ההטרדה. כשמדובר בתקיפה על ידי רופא, ובדומה כשמדובר בתקיפה על ידי מעסיק - יחסים המאופיינים ביחסי תלות או מרות - ייחשב המעשה תקיפה מינית גם אם הנפגעת לא הביעה התנגדות או סירוב לקיום המעשה בעת התרחשותו".
לסיכום מסרו עורכות הדין כי "בשל הרגישות העזה לא ניתן לחשוף את פרטי כתב התביעה, אלא בהזדמנות הראשונה שהפרטים יותרו לפרסום מבלי לפגוע בהליך המשפטי. אנו קוראות מכאן לנשים נפגעות תקיפה מינית - אל תחששו! אתן לא לבד".
מקופת חולים מכבי נמסר: "בניגוד לנטען אין למכבי שום קשר לתביעה. הרופא לא היה בהתקשרות עם מכבי במועד המדובר והמקרה לא אירע במרפאת מכבי. כמו כן, התובעת היתה חיילת בשירות סדיר - וכידוע חיילים אינם מבוטחים בקופות החולים בעת שירותם הצבאי. צר לנו על שרבוב שמה של מכבי בתביעה זאת ואנו פועלים על מנת לתקן זאת בכתב התביעה בהקדם האפשרי".
2 צפייה בגלריה
עו״ד איריס פנחס ועדי רחמים
עו״ד איריס פנחס ועדי רחמים
עורכות הדין פנחס ורחמים: "מדובר בתקיפה מינית בעלת נסיבות מורכבות וקשות"
בתחילת החודש שעבר החליטה פרקליטות מחוז חיפה החליטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד רופא בכפוף לשימוע, בגין עבירות מין שביצע במטופלת נעים, שבאומץ רב חשפה כאן את סיפורה באוגוסט אשתקד. הפרשה נחשפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" לפני כמעט שנתיים, בעקבות תחקיר מקיף על פעולותיו של רופא. הוא אף נעצר בתחילת 2022.
אחת מהמתלוננות סיפרה כי רופא התחכך בה עם איבר מינו בתום בדיקה גינקולוגית, מתלוננת נוספת העידה כי הניח את אצבעו על הדגדגן שלה לזמן ממושך יחסית וציין כי "כאן אמור להיות לך נעים". צעירה אחרת סיפרה כי הוא ביצע בה בדיקת שד, אף שפנתה אליו מסיבה אחרת וכלל לא התלוננה על אי-נוחות בחזה. המתלוננות תיארו כי מעשיו של רופא לוו בבדיחות וברמיזות מיניות רבות.
בנוסף, העידו המתלוננות כי רופא חיזר אחריהן בעקשנות באמצעות הודעות רבות שנשלחו במשך תקופות ארוכות, למרות חוסר העניין המובהק שלהן בו. התלונה היחידה שנשארה בתיק ועליה מתבסס כתב האישום שיוגש נגדו בכפוף לשימוע היא כאמור זו של נעים.