ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנמשכה אל תוך הלילה (בין חמישי לשישי) נפתחה בבדיחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייחס לפציעתם של השרים בני גנץ ואיתמר בן גביר ואמר כי הוא "שמח לראות את כל הפצועים שלנו".
שרי הקבינט תהו למה התכוון ראש הממשלה, והוא בתגובה הסתכל על גנץ - ששבר את כף רגלו ברכיבת שטח - ובן גביר, ששבר את הצלעות בתאונה ברמלה. לאחר מכן הוסיף ראש הממשלה: "טוב שאני לא לוקח בחשבון את הלומי הקרב".

1 צפייה בגלריה
בני גנץ, בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
בני גנץ, בנימין נתניהו, איתמר בן גביר
נתניהו בפתח הקבינט: "שמח לראות את הפצועים שלנו"
(צילום: יריב כץ, EPA, קובי קואנקס)
למרות הבדיחה של נתניהו, ישיבת הקבינט הייתה טעונה מאוד ונרשמו בה כמה עימותים בין השרים. כך למשל, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הטיחו זה בזה האשמות קשות סביב עיכוב תקציב הביטחון. כמו כן, הקבינט היה אמור להצביע על החלטה של נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לאסור על פעילות אל-גז'ירה בישראל - אבל ברגע האחרון לא התקיימה הצבעה.
הקבינט התכנס אמש בצל הקרע החמור בין נתניהו לבכירי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, שחשף פרשן ynet רון בן ישי. מערכת הביטחון דרשה מראש הממשלה וחברי הקבינט לקבל החלטות ברורות בסוגיית החטופים, "היום שאחרי", כניסה לרפיח, העימות בגבול הצפון ותקציב הביטחון. לפני הכינוס אמר נתניהו כי "היו וישנם חילוקי דעות בתוכנו לגבי פעולות בזירות רחוקות וקרובות. נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח".