סמיר עומר, נהג משאית בשנות ה-50 לחייו, נורה לפנות בוקר (שני) למוות בדרכו לעבודה. אלמונים שארבו לו בכביש סמוך לשעה 05:00 חסמו את דרכו, פתחו לעברו באש ונמלטו מהזירה.
עומר, תושב הכפר ובן דודו של ראש המועצה המקומית וסאם עומר, נפצע תחילה באורח אנוש - ובהמשך צוות רפואי שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו בשטח. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה בחשד לרצח, אך טרם נעצרו חשודים. נבדקת אפשרות שמדובר בנקמת דם, שכן בנו של הנרצח, עומרי עומר, מואשם כי רצח לפני כשנתיים אדם בשל סכסוך בין משפחות סביב הבחירות לראשות המועצה.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
ארכיון
(צילום: shutterstock)
במשטרה מסרו כי למקום הגיעה גם מעבדה ניידת, וכי השוטרים הקימו מחסומים ופתחו בסריקות אחר היורים. לאחר הערכת מצב בשטח הוחלט שהחקירה תתנהל במחלק הפשעים של היחידה המרכזית.
עומר הוא הנרצח ה-20 בחברה הערבית מתחילת השנה. האלימות המשתוללת בחברה הערבית לא פסחה גם אתמול: רימא חדיג'ה חשב, אם לארבעה, נורתה בחניית ביתה ונפצעה באורח אנוש. בשעות הבוקר אירעו חילופי ירי קשים גם ברהט שבנגב, ובת 14 נפצעה מכדור בבטנה.
לאחרונה נהרגו שני צעירים נוספים בפיצוץ רכב, ובעוד משפחותיהם טוענות שמדובר ברצח - המשטרה חושדת שמדובר בתאונת עבודה. בנסיבות דומות נהרג תושב הכפר ג'ת כתוצאה ממטען חבלה שהתפוצץ.