שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף בצהריים (שני) את שר הביטחון יואב גלנט בישיבת סיעת הציונות הדתית - ואמר כי הוא תוהה מדוע הוא לא משמיע עמדה דומה בעניין חוק הגיוס - כפי שהציג בעניין המהפכה המשפטית. "כל השנה האחרונה צעקו לנו שאסור בכוחנות ואסור חד-צדדי וצריך דיאלוג והידברות וחודשים בבית הנשיא", אמר סמוטריץ'. "וגם שלרוב אסור לדרוס את המיעוט. עכשיו פתאום זה בסדר? כאן ועכשיו נשלח את המשטרה הצבאית? שר הביטחון עצר את הרפורמה כי קרא לדיאלוג והידברות מחשש להשלכות חד-צדדיות. למה הוא כשר ביטחון לא מכנס את הדיאלוג? זה חונה אצלו".

עוד אמר סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית: "למה הוא לא משמיע את הקול שמתנגן לפופוליזם, לדורסנות, לכפייה, חוסר התחשבות? מה אתם חושבים? שאם נדחוק ציבור לפינה שבזים לאורחות חייו זה יקדם משהו? אני אומר את זה כמי שמייצג את הציבור שמשרת באחוזים הכי גבוהים". הוא ציין עוד כי "האירוע הזה לא ייפתר בפסיקה של בג"ץ - יש תהליכים מדודים אחראיים שלאט-לאט ייצרו את השינוי שקורה כבר".
סמוטריץ' התייחס לסערה סביב חוק הגיוס, ואמר כי יש לו "מסר חשוב לציבור החרדי", אחרי ההפגנות של תנועת המחאה "אחים לנשק" אתמול בירושלים שקראו לגיוס החרדים בצל המשבר. לדברי סמוטריץ', "התמונות שראיתם אתמול לא משקפות את מה שהציבור הישראלי חושב עליכם. אל תתנו לקומץ של פעילים פוליטיים קיצוניים לדחוק אתכם מחוץ להשתלבות ולהשפעה בחברה הישראלית". לדבריו, "הם לא מייצגים אף זרם בחברה הישראלית. החברה הישראלית מתנערת מהם. החברה הישראלית מתכווצת כשהיא רואה את מפגני הכוחנות האלו שמבקשים להרוס ולהחריב בשעה שעם ישראל נמצא במלחמה".
סמוטריץ' קרא ל"אחדות", בצל חידוש המחאות ברחבי הארץ ואמר: "יהיה זמן לתחקירים, חשבון נפש ומציאת אשמים, יהיה זמן למחאות ולביקורת, יגיע הזמן לחזור אל הציבור בבחירות ולקבל אמון בבחירות. אבל כעת הזמן להילחם על העתיד שלנו ולנצח במלחמה ולפעול בכל כוחנו כדי להחזיר הביתה את החטופים שלנו. התנהלות פלגנית ואלימה פוגעת בביטחון ישראל. הדרך להחזרת החטופים היא בהגברה דרמטית של הלחץ הצבאי וכניסה לרפיח - עם או בלי הסכמה אמריקנית".
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה
בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה
סמוטריץ' על סערת חוק הגיוס: "האירוע לא ייפתר בפסיקת בג"ץ"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שר האוצר התייחס גם לקריאתו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער לקביעת ינואר 2025 כמועד מוסכם לבחירות. סמוטריץ' אמר כי הוא "מצטער מאוד על ההחלטה של גדעון לפרק את האחדות ולעסוק בפוליטיקה בזמן מלחמה. אני לא נותן לזה יד".
כשנשאל על מכתב היועמ"שית, שבו הזהירה מפני עקיפת צו הביניים של בג"ץ באמצעות "פיצוי" החרדים ב"אפיקי מימון אחרים", סמוטריץ' השיב: "היועמ"שית ואנשיה, טוב יעשו אם יגלו אחריות ויבינו שסוגיות מורכבות פותרים באחריות ולא בפירומניות. אנחנו נטפל באירוע הזה באחריות, בנחישות, בקמצועיות ומתוך הבנה שאנחנו רוצים 'לאכול ענבים' ולא לחפש מלחמות עם שומרים. כל אחד בעם ישראל, בממשלת ישראל ובמערכת המשפט צריך לשאול את עצמו 'מה נדרש לעת כזו במדינה?', הלוואי שכולם יתעלו על עצמם".