רצחו צעיר בן 24 ביישוב - ונמלטו למרכז. בית משפט השלום בנצרת האריך היום (שישי) בעשרה ימים את מעצרם של וויסאם גריפאת ומוהנד גריפאת, בני דודים החשודים ברצח פאדי גריפאת בתחילת השבוע ביישוב מגוריהם זרזיר שבגליל.
2 צפייה בגלריה
מאלק גריפאת מוהנד גריפאת וויסאם גריפאת
מאלק גריפאת מוהנד גריפאת וויסאם גריפאת
וויסאם גריפאת, מאלק גריפאת החשוד בסיוע לאחר מעשה ומוהנד גריפאת. נעצרו באזור המרכז
2 צפייה בגלריה
פאדי גריפאת
פאדי גריפאת
הנרצח פאדי גריפאת
הנרצח, פאדי גריפאת, השתחרר מהכלא לפני כמה חודשים אחרי שריצה עונש מאסר בגין סחר במטענים. ביום שני האחרון הוא נורה למוות בזרזיר, ובמשטרה חוקרים חשד שהרקע לרצח הוא סכסוך בין עבריינים וסכסוך בין משפחות. יחד עם בני הדודים החשודים ברצח נעצר גם אביו של מוהנד גריפאת, מאלכ, החשוד בסיוע לאחר מעשה.
שלושת החשודים נעצרו אתמול לאחר שנמלטו מהיישוב מיד לאחר הרצח. פעילות של ימ"ר צפון של המשטרה הובילה לתפיסתם בתוך רכב באזור המרכז. תושבים בגליל אמרו לאחר היוודע דבר המעצר: "אנחנו בעד שהמשטרה תיכנס בכל הפושעים ותעניש אותם. אנחנו מצפים שייעצרו חשודים ברצח תוך יומיים או שלושה ולא יישארו משוחררים. נפרגן, אבל גם לא נהסס למתוח ביקורת".
תושבים בזרזיר אמרו לאחר הרצח כי "האלימות נמשכת ללא סוף. רק לפני כחודש וחצי נרצחה אישה מהכפר, היום רצחו עוד צעיר, ואנחנו לא יודעים את מי ירצחו מחר". לדבריהם "לא ידוע מה עשה הצעיר בכדי שירצחו אותו. המצב מצביע על כך שכולם בסכנת חיים, והפושעים מסוגלים לרצוח גם את אלו שחפים מפשע". קרוב משפחה של הנרצח הוסיף: "עוד לא ידוע מי עומד מאחורי הרצח, זה מוזר מאוד. לא הרגשנו שהוא היה בסכנה. בימים אלו רוצחים על שטויות". מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 95 בני אדם. רק רבע מהמקרים פוענחו.