יממה לאחר האסון בדיר אל-אסד, שם נהרגו תושב חברון שנפל לבור וכבאי שהגיע על מנת לחלצו, במרכז הרפואי לגליל בנהריה ממשיכים היום (שני) להילחם על חייו של הכבאי השני, תושב מעלות דקל מרציאנו. מצבו של מרציאנו מוגדר גם הבוקר אנוש והוא בסכנת חיים מיידית. בני משפחתו ומכריו מבקשים להתפלל לרפואתו של דקל יהודה בן ברוריה.
ד"ר אוריאל טרטמברג, מנהל מחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי לגליל בנהריה, אמר כי "מצבו עדיין אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו. עם זאת, העובדה שהוא שרד את הלילה מהווה סיבה לאופטימיות זהירה". לדבריו, "יש ניצנים של התייצבות ותחילת שיפור בתפקוד של חלק ממערכות גופו. אנחנו ממשיכים בטיפול אינטנסיבי כדי לייצב את המערכות בגופו, בתקווה לראות שיפור הדרגתי נוסף".

2 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
הכבאי שנהרג, סמל עדנאן אסעד
(צילום: יאיר קראוס )
במשטרה ממשיכים בחקירת האירוע והבוקר נחקר המעסיק של סאמד אל-עראמין מחברון, החשוד גם בגרימת מוות ברשלנות. בעדותו של המעסיק, תושב דיר אל-אסד בן 28, התגלו סתירות רבות בנוגע לאירועים שהובילו למותו של הפלסטיני ששהה בישראל שלא כחוק, למותו של הכבאי עדנאן אסעד שהוזעק להציל אותו ולפציעתו האנושה של כבאי השני.
ד"ר טרטמברג העריך אתמול מה הוביל לטרגדיה: "כשזורקים לבור פסולת של סוסים או פסולת אורגנית החומרים תוססים ונרקבים. כתוצאה מהתהליכים האלה נפלטים גזים אורגניים שמצטברים בתחתית. הם לא עולים למעלה ולא מתנדפים, אחוז החמצן בתחתית הבור מאוד נמוך. ככל הנראה הם איבדו את ההכרה מחוסר חמצן".
2 צפייה בגלריה
זירת הבור בדיר אל אסד
זירת הבור בדיר אל אסד
הבור בדיר אל-אסד
(צילום: נחום סגל)
נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הוציא היום פקודת יום מיוחדת לזכרו של סמל עדנאן אסעד, וכתב: "עם תום מאמצי החילוץ הוריתי על הקמה מידית של צוות בדיקה בראשות מפקד המכללה אשר יתחקר את האירוע. כארגון לומד אנו מחויבים ללמידה עמוקה ויסודית. מסקנות ולקחי התחקיר ילמדו ויופנמו עד אחרון המפקדים והלוחמים על מנת שמקרה כגון זה לא ישנה בעתיד".
"עבודתנו כרוכה לא פעם בסיכון עצמי רב", הוסיף רב טפסר כספי. "כל לוחם ולוחמת מכירים ומודעים לכובד המשימה שעל כתפיהם ומוכנים לצאת בכל עת לכל אירוע אליו ייקראו. נתחקר באומץ את הצריך תחקור, נלמד כדי להשתפר ונמצא בנו את הכוחות להמשיך לפעול למימוש ייעודנו להצלת חיים ורכוש".
הוא ביקש לשלוח את תנחומיו למשפחתו של אסעד: "מערך הכבאות יוסיף לעטוף וללוות את המשפחה ויהיה נכון לסייע בכל עת ובכל צורך. נמשיך להתפלל ולייחל לרפואה שלמה לסמל דקל מרציאנו, לוחם האש הממשיך להיאבק על חייו".