ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (בין חמישי לשישי) ריאיון לתוכנית של ד"ר פיל המשודרת על ידי רשת הסטרימינג +Merit, שהתארח בירושלים, ואמר כי "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אתם 'השטן הגדול', ואנחנו רק עומדים להם בדרך. אנחנו מגינים על המערב".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
בנימין נתניהו ג'ו ביידן
נתניהו וביידן. "מנהיגי העולם מתחילים להישחק"
(צילום: NBC)
נתניהו אף מתח ביקורת מרומזת על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאיים לעצור את משלוח החימושים לישראל אם זו תפתח בפעולה נרחבת ברפיח. הוא אמר בריאיון כי מנהיגי העולם מסכימים עם עמדתו בשיחות פרטיות, "ואז הם נתקלים בפרופגנדה ובהתנגדות ובמחאות באוניברסיטאות - והם מתחילים להישחק. אני לא נשחק, אני עושה את מה שצריך לעשות כדי להגן על עצמנו.
"אי-אפשר לדבר על זכותה של ישראל להגן על עצמה ואז להתנגד לפעולות שלנו. אם ניכנע ולא נשמיד את חמאס נישאר לא מוגנים, הם יחזרו שוב ושוב על 7 באוקטובר", אמר. הוא הוסיף כי "ההיסטוריה חוזרת על עצמה, ואנשים רציונליים מבינים שאין לנו ברירה אלא להביס את חמאס - גם ברפיח. כדי להימנע מפגיעה באזרחים אנחנו זקוקים לתחמושת מדויקת", אמר.
נתניהו הוסיף כי "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לתת לאנשים לעזוב את רפיח. בנוגע לביידן, אני מכיר אותו כבר יותר מ-40 שנה. לעיתים קרובות הסכמנו בינינו אבל היו לנו גם חילוקי דעות ואני מקווה שנתגבר עליהם עכשיו. עם זאת, נעשה מה שצריך כדי להגן על ישראל. נביס את חמאס, נילחם עם מה שיש לנו".
לאחר מכן נשאל על אחריותו לטבח בשמחת תורה, והבטיח לערוך "בדיקה מעמיקה" אחרי שהמלחמה תסתיים. "זה משהו שחייבים לעשות, היו כישלונות - קודם כל של הממשלה. אני לוקח את זה על עצמי ועל כולם, אנחנו נצטרך לבחון מה קרה, מה היה הכישלון המודיעיני ומה היה הכישלון הצבאי, אבל המטרה שלנו עכשיו היא ניצחון. אין לזה תחליף.
"האחריות הראשונה של ממשלה היא להגן על אנשיה. עכשיו צריך להבטיח שלא יהיה עוד כישלון. אני מרוכז בהשגת הניצחון, כי הכישלון הגדול ביותר הוא אם ניתן לרוצחים האלה להיות שם ולקחת שליטה על עזה שוב. זה יהיה בלתי נסלח".

2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוול סטריט ג'ורנל על המהפכה המשפטית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לוול סטריט ג'ורנל על המהפכה המשפטית
נתניהו בריאיון, ארכיון
(צילום: וול סטריט ג'ורנל)
על "היום שאחרי" אמר: "נצטרך ממשלה אזרחית שתנוהל על-ידי עזתים שלא מחויבים להשמדתנו, כנראה בעזרת איחוד האמירויות או סעודיה. נצטרך להמשיך לנכש את המחבלים, כי כרגע אין אף אחד שיכול לעשות את זה. הייתי רוצה לראות את זה, אבל אנחנו נצטרך לעבוד לבד נגד הטרור".
נתניהו נשאל גם על הסכסוך המתמשך במזרח התיכון, והשיב: "הם לא יגידו את זה בפומבי, אבל הרבה ממנהיגי מדינות ערב רוצים לראות אותנו מביסים את חמאס. הם בין הפטיש לסדן, ועתיד השלום במזרח התיכון תלוי בניצחון שלנו. אם לא ננצח - אין תקווה, גם למתונים. ישראל נלחמת גם בשביל המערב והציוויליזציה. חמאס מקדש תרבות של מוות, של רצח. אנחנו מעריכים חיים".
בנוסף, הוא ציין את האונס והאלימות המינית של המחבלים בשבעה באוקטובר, שככל הנראה נמשכת כלפי החטופות הישראליות בשבי חמאס. "איפה ארגוני הנשים? למה הם לא מרימים קול?", שאל את המראיין. "כל הגישה לישראל אבסורדית, איך הם ניצבים בשקט בפני כל הברוטליות הזאת? מיליונים נהרגו בסוריה, בתימן ובעיראק, איפה היו ההפגנות אז? המחאות בקמפוסים? זה לא מכוון למה שאנחנו עושים, אלא למי שאנחנו. זה פיצוץ אנטישמי".
לדבריו, "בקמפוסים בארה"ב יש המון אנשים בורים, אין להם שמץ מה זה חמאס. אני רואה שלטים 'גייז למען עזה' או 'נשים למען עזה'. הם עוברים מניפולציה ולא מבינים את זה. אם אתה גיי בעזה - ירו בך. והנשים? תראו את המצב של הנשים שם.
"כשהסטודנטים קוראים 'מהנהר אל הים' הם רוצים למחוק את מדינת ישראל. זה המצב העצוב של החינוך האקדמי בארה"ב. כששואלים נשיא אוניברסיטה 'מה היית אומר כשמישהו קורא לרצח יהודים?' והוא עונה 'זה תלוי בקונטקסט', אתה רואה את הרקב העמוק. זה מועבר לסטודנטים".
ד"ר פיל מק'גרו הוא פסיכולוג שהגיש תוכנית טלוויזיה בארה"ב בין השנים 2002 ל-2023. הוא התפרסם לפני כן כשנהג להופיע בשנות ה-90 בתוכנית האירוח של אופרה וינפרי. לאחר טבח 7 באוקטובר, הוא הביע תמיכה בישראל, ובנוסף תבע מנשיאות האוניברסיטאות האמריקניות שאפשרו גילויי אנטישמיות בשטחן להתפטר מתפקידן. "המתקפה חסרת ההכרה של חמאס על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו, נטבחו, עונו ונחטפו אזרחים, הייתה לאירוע המדמם ביותר בהיסטוריה של המדינה בת ה-75", אמר ד"ר פיל אחרי הטבח.