ראשי המועצות בצפון הארץ לא השתכנעו מהצהרתו של דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמש (שבת), שעסקה בלחימה בצפון מול חיזבאללה. איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות שספג איומים ישירים מחיזבאללה, אמר ל-ynet Live כי "אני מרגיש שמערבבים אותי כבר ארבעה חודשים. שום דבר דניאל הגרי לא חידש. חשבתי שיגיד שמתפנים מעזה ונכנסים ללבנון. זה שהוא אמר שלא ירפו מלבנון משמח - אבל ציפיתי שהעצימות תהיה הרבה יותר גבוהה. לא שמענו 1701 ומצפון לליטאני. הוא אמר שהמציאות של 6 באוקטובר לא תחזור".

דוידי הוסיף: "הוא לא הבטיח לצפון ביטחון, ואני גם בהזדמנות הזאת אפנה להגרי וגם לשר הביטחון וראש הממשלה להזכיר להם - יש פה צפון שצריך לדבר איתו, יש צפון שצריך להתחשב במה הוא צריך ומה הוא אומר. שום הבנות בלי לשמוע אותנו לא יתקבלו אצלנו. אנחנו לא נחזור. הם יכולים לעשות כל הסכם שהם רוצים".
ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, ציין כי "התחושה שלי, שכל הדיבורים שהיו אתמול, גם של שר הביטחון, גם של דובר צה"ל, הם אינם מכוונים לתושבי הצפון, אלא מכוונים לשליח האמריקני. למעשה תושבינו כבר ארבעה חודשים מחוץ לבית, והשאלה עד מתי היא עדיין מהדהדת, כל יום, כל בוקר. אין תושב בגליל שמאמין לחיזבאללה על איזה הסכם כתוב או אחר. זה מעורר בי דאגה גדולה. צה"ל עושה עבודת מכות - נותן ומחזיר. ארבעה ק"מ משלומי הכול עובד. חודש מרץ יהיה קריטי ליישובי קו העימות - האם לצה"ל יש כוונות למגר את חיזבאללה או להשאיר את האיום ב-20 שנים הקרובות".
"אני ממש ממש מתנצל ואני מתנצל מראש, אני לא סומך על הצבא. הוא למעשה נכשל בדרום", הוסיף נעמן. "אני חושש מאוד שהוא ייכשל שוב, בצפון, במיוחד עם ארגון טרור כל כך מהותי וגדול ומשמעותי בעולם הזה. ולכן אני יחד עם כל חבריי, כן דוחפים את צה"ל לעשות סדר בלבנון, בדמות של כניסה לתוך לבנון, לוודא ולבדוק האם ישנן מנהרות או אין, וכמובן למגר את החיזבאללה ולא להשאיר אותו איום שיחזור".
לדבריו, "הדברים מאוד פשוטים, את חמאס צה"ל יחסל. אין פה ספק וזה כבר נמצא בישורת האחרונה. כל החמאסניקים יתחברו לחיזבאללה ונמצא את עצמנו בצפון עם פעימות שזה יורה וזה מחזיר - עד שצה"ל ייכנס".
2 צפייה בגלריה
נפילה באביבים
נפילה באביבים
תיעוד הרס באביבים שבצפון
2 צפייה בגלריה
בתי עסק בצפון שנפגעו בקו העימות בשל המלחמה
בתי עסק בצפון שנפגעו בקו העימות בשל המלחמה
פגיעה בשלומי מטיל בורקאן
(צילום: אפי שריר)
על רקע הלחימה בגבול הצפון, מתקדם מאחורי הקלעים המשא ומתן בין ארה"ב וצרפת לבין השלטון בביירות וחיזבאללה בתוכו - שבמסגרתו תיתכן הסכמה ישראלית לתמורה להרחקת חיזבאללה מעבר לליטאני, בדמות השבת נקודות שטח מינוריות שהיו במחלוקת ארוכת שנים. בתחילת המו"מ היו בישראל הערכות פסימיות לגבי הצלחתו - אך כעת גורמים ישראליים מעריכים שהסיכוי עומד על 30%.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הסביר אמש על הלחימה בגבול הצפון, הציג מצגת שמשרטטת את האזור שממנו פועל חיזבאללה בלבנון - וחשף תיעודים מתקיפות בסוריה ובלבנון שטרם פורסמו. "מתחילת המלחמה חיזבאללה מנסה להסיט את הקשב שלנו מהלחימה בעזה", אמר הגרי. "חיזבאללה יורה לעבר שטח ישראל ומנסה להוציא עוד פעולות טרור נגד אזרחי ישראל. בארבעת החודשים האחרונים אנחנו מנהלים מלחמה עצימה מאוד בחזית הצפון, שמטרתה עיצוב מחדש של גבול הצפון", אמר הגרי.