3 צפייה בגלריה
זירת הירי באום אל פחם
זירת הירי באום אל פחם
זירת הרצח באום אל פחם, והעיתונאי המנוח נידאל אגבאריה
המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) ארבעה חשודים במעורבות ברצח העיתונאי נידאל אגבאריה לפני כחודש וחצי. מדובר במעצרים ראשונים בפרשה שנחקרת ביחידה המרכזית במחוז חוף.
החשודים, תושבי אום אל פחם בני 30-20, נעצרו על ידי בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי מג"ב, כלבנים וכוחות נוספים בתום חקירה סמויה. במהלך חיפוש בבית אחד החשודים נתפס אקדח. הבוקר תבקש המשטרה מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרם.

אגבאריה (44), עיתונאי באתר "בלדתנא", נורה בעת שהיה ברכב בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. לפי החשד, היעד היה אחיו.
אביו של נידאל, מוחמד, אמר לאחר הרצח כי "נידאל שווה את כל העולם בשבילי. מאז שנולד יודעים מי הוא בדיוק. הוא חזר מהמסגד מתפילת ערב. אין לו קשר לפשע, הוא צעיר שלא הזיק לאף אחד. מי שעשה את זה לא מפחד מאלוהים".
3 צפייה בגלריה
אלמונים ירו לעבר ביתו של העיתונאי נדאל אגבריה
אלמונים ירו לעבר ביתו של העיתונאי נדאל אגבריה
הירי לעבר ביתו של אגבאריה, בשנה שעברה
מעט יותר משנה לפני הרצח נורו יריות לעבר ביתו של אגבאריה ועשרות כדורים חדרו לסלון הבית. "הקליעים עברו מעל הראש שלי", סיפר אז. הירי אז אירע שבוע לאחר הירי לעבר ביתו ומכוניתו של עיתונאי ynet חסן שעלאן.
"אנחנו מפחדים, לא רק העיתונאים", אמר אגבאריה לאולפן ynet לאחר אותו ירי. "יש פחד במגזר מהפשיעה. זה מונע ממני להביא סיפורים ותחקירים. אולי אעזוב את המקצוע, אם תהיה עוד התקפה". לא פעם הוא נהג לומר: "בסוף ירצחו אותי".
בארגון העיתונאים והעיתונאיות הביעו זעזוע מהרצח. "משטרת ישראל חייבת לפעול באופן מיידי לאיתור הרוצחים והבאתם לדין ולפעול ביתר שאת על מנת למגר את מגפת האלימות בחברה הערבית", נמסר אז.
שעלאן, שמסקר את הפשיעה הגואה בחברה הערבית ואת אוזלת היד של הרשויות בטיפול בה והיה חברו של אגבאריה, תקף לאחר הרצח את המשטרה ב-ynet radio. "אני פונה למשטרה - אנחנו רוצים שתעצרו את הפושעים האלה. אי אפשר להשאיר אותם מחוץ לכלא", אמר שעלאן.
"אני מוותר על המעצר של הפושעים שירו על הבית שלי ורצו לפגוע בי, אבל את העבריינים שרצחו את נידאל תתפסו. אי אפשר לעבור על זה בשתיקה, אין דבר כזה שירצחו מישהו חף מפשע. תגיד את האמת, אל תבלבלו את המוח. הוא היה מאוים אבל חף מפשע, רצחו אותו כדי לפגוע במשפחה שלו, כדי שהכאב יהיה יותר עמוק.
"הוא היה הכי טוב במשפחה שלו", הוסיף שעלאן. "רצו להרוג מישהו אחר, אז רצחו אותו. כמה פעמים ירו לעבר הבית של אח שלו? כמה פעמים? נמאס לנו, באמת. אני אומר שאני הבא בתור כי אני עדיין מקבל איומים, מי שחושב שלא - טועה. עד היום מאיימים עליי, אבל אין עצורים ואין התקדמות. יש מצלמות אבטחה, אבל אין עצורים".