על רקע המשבר בקואליציה והדיווחים על המגעים שמנהל ח"כ ניר אורבך עם הליכוד, אמרה ח"כ גילה גמליאל מהליכוד בריאיון לאולפן ynet כי "יהיו יותר מ-61 אצבעות לפיזור הכנסת וזה יקרה ממש בקרוב. אין לממשלה הזאת יכולת לעשות כלום". מנגד, שר החקלאות עודד פורר הבהיר: "אין בכנסת הזו 61 אצבעות לפיזורה. אלו רק רעשי רקע וסיפורים".
ח"כ גמליאל הבטיחה כי בקרוב "אנחנו נראה את התפרקות הממשלה" והסבירה כי "יש שתי אפשרויות לכך - אי אמון קונסטרוקטיבי להחלפת ממשלה, ואופציה שנייה שזו הצבעה על פיזור הכנסת. סיעות האופוזיציה יעלו את האופציה הזאת". היא הדגישה כי באופוזיציה יעשו זאת ברגע שיהיה להם רוב של 61 ח"כים, והיא בטוחה שזה "זה יקרה ממש בקרוב".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
"אין לממשלה הזאת יכולת לעשות כלום". ח"כ גילה גמליאל
(צילום: הדר יואביאן )
3 צפייה בגלריה
ניר אורבך ביציאה מישיבת סיעת ימינה
ניר אורבך ביציאה מישיבת סיעת ימינה
"מי שבא - מגיע על בסיס עקרונות הליכוד". ח"כ ניר אורבך
(צילום: יאיר שגיא)
לדבריה, "הממשלה הזאת נפלה, הם לא מצליחים להעביר כלום, והם לא עושים דבר מלבד הישרדות ואחיזת קרנות המזבח. הם הלכו לקצוות להקים ממשלה עם מפלגות אנטי-ציוניות רק כדי שנתניהו לא יהיה רה"מ, וזה לא הוכיח את עצמו".
לגבי השריונים במפלגתה, כפי שדווח שהוצע לח"כ ניר אורבך במידה ויערוק לליכוד, או אפילו לשרת הפנים איילת שקד שנצפתה מחייכת לצד הזוג נתניהו, אמרה כי "אנחנו בליכוד מאשרים שלושה שריונים בלבד לאורך זמן. איילת שקד כרגע לא נמצאת בשיח. אולי יהיו שינויים בעתיד. מי שבא - מגיע על בסיס עקרונות הליכוד".

השר פורר: "אם אורבך היה איתם, הכנסת כבר הייתה מתפזרת"

שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס גם הוא למשבר בקואליציה ולחברי כנסת שפוזלים לכיוון הממשלה האפשרית הבאה, ובריאיון לאולפן ynet טען כי "הליכוד מפיץ כל הזמן סיפורים כאלה ואחרים, וכל שעה יוצא תדרוך אחר על עוד פורשים. אותם שקרים שמכרו לסילמן, ששכנעו אותה לצאת כנגד הקואליציה - הם מוכרים לציבור".
לדבריו, "זה בסך הכול מייצר אווירה. בפועל יש ממשלה מתפקדת, אבל את הקואליציה צריך לייצר. המצב בכנסת הוא לא נורמלי ולא נסבל, אבל מייצרים כל הזמן רעשי רקע כאילו יש פה אלטרנטיבה. אני אומר לכם - אין בכנסת הזו 61 אצבעות לפיזורה". פורר התייחס לדיווחים על המגעים של ח"כ ניר אורבך עם הליכוד, ואמר כי "אם אורבך היה איתם הכנסת כבר הייתה מתפזרת". לדבריו, "אנחנו לא בלחץ. גם בהיבט של משא ומתן קואליציוני בין חברי כנסת - כשדברים קורים באמת, אף אחד לא שומע עליהם".
3 צפייה בגלריה
ח"כ ליברמן בישיבת הסיעה
ח"כ ליברמן בישיבת הסיעה
"עצר את דיוני התקציב כי צריך לייצב את הקואליציה". שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: יואב דודקביץ' )
כשנשאל לגבי ההודעה של שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על הקפאת דיוני התקציב, אמר השר כי "הוא עצר כי צריך לייצב את הקואליציה. אי אפשר לנהל תקציב מצד אחד, ומצד שני לראות את הח"כים עושים מה שהם רוצים". פורר הדגיש כי הדיונים על התקציב יימשכו ואמר כי "זה המחויבות שלנו. התקציב נדרש לישראל, ואני מעריך שנצליח להעביר אותו כשנחזור לכנסת אחרי החגים".