אמיר סעדה (51), חבר בארגון הפשע של שלום דומרני שניצל בעבר מניסיונות חיסול, נורה למוות אמש (שבת) מחוץ לדוכן שווארמה הרצל שבבעלותו ברחוב הרצל באשקלון. החשוד בירי נמלט ושוטרים פתחו בסריקות נרחבות אחריו.
כשעה לאחר הירי נמצא ליד בית העלמין באשקלון טרקטורון עולה באש, שלפי החשד שימש את החשוד. על פי החשד, היורה הגיע למקום עם הטרקטורון, ירד ממנו, ירה - ונמלט. ההערכה היא שהוא ירה חמישה-שישה כדורים לעבר הקורבן, שהיה נשוי ואב לבנות.
3 צפייה בגלריה
העסק של הנרצח באשקלון
העסק של הנרצח באשקלון
הגיע לפתוח את דוכן השווארמה שלו - ונורה. סעדה וזירת הרצח באשקלון
3 צפייה בגלריה
חשד לרצח באשקלון
חשד לרצח באשקלון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
סעדה הגיע אמש לדוכן השווארמה שלו כדי לפתוח אותו כמידי מוצאי שבת - ואז נורה. במקום לא היו סועדים בזמן הירי. למרות שניצל פעמיים מניסיונות חיסול, הוא לא נהג ללכת עם מאבטחים ולמקורביו סיפר כי הוא לא חש מאוים. כוחות המשטרה, בהם חוקרי המז"פ, הגיעו לזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים, במקביל לפעולות חקירה ראשוניות וסריקות במטרה להתחקות אחר זהות החשוד. מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, קיים הערכת מצב שבה הנחה כי חקירת הרצח תתנהל בימ"ר לכיש.
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 20:44. צוותים של הארגון שהגיעו לזירה קבעו את מותו של הגבר במקום. "כשהגענו למקום ראינו את הגבר שוכב כשהוא ללא דופק וללא נשימה עם פציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו", סיפר חובש בכיר במד"א יניב טייר.
3 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
אתמול בבוקר נורה למוות בנצרת מרוואן אלקנג' בן ה-28, ואדם נוסף נפצע באורח קשה. צוות מד"א שהגיע לזירה פינה את הפצוע, בן 58, לבית החולים האנגלי בעיר. לפי החשד, האירוע קשור לסכסוך הדמים בצפון בין משפחות בכרי וחרירי, שגבה את חייהם של 29 קורבנות תוך פחות משנתיים, חמישה מהם בטבח האכזרי בשבוע שעבר ביפיע. מתחילת השנה נרצחו 103 בני אדם בחברה הערבית. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירת הרצח, וציינה כי שוטרים הוזנקו לזירה והחלו בסריקות לאיתור החשודים בירי. "הרקע לאירוע הינו סכסוך מתמשך בין עבריינים", נכתב בהודעת המשטרה.
הרצח אתמול בבוקר בנצרת הגיע אחרי שבוע "שקט" יחסית. במוצאי השבת שעברה ואתק קשקוש, סטודנט לסיעוד בן 28 מקלנסווה, נורה למוות בעירו. מעט אחרי השעה 22:00 חמושים חדרו לבית בג'לג'וליה ופתחו באש לעבר אשרף כרוב (49), שמותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף אליו, שתי נשים נפצעו מהירי באורח בינוני וקל.
פורסם לראשונה: 21:01, 17.06.23