עדיין לא חלפה חצי שנה, והחברה הערבית סופרת כבר 102 קורבנות אלימות ב-2023: ואתק קשקוש, סטודנט לסיעוד בן 28 מקלנסווה, נורה למוות אמש (שבת) בעיר, והאלימות לא נפסקה גם בהמשך הערב - חמושים חדרו לבית בג'לג'וליה מעט אחרי השעה 22:00 ופתחו באש. מהירי נפצע באורח אנוש אשרף כרוב (49), ומותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים מאיר בכפר סבא. בנוסף לו, שתי נשים נפצעו מהירי באורח בינוני וקל.
המתנקשים בג'לג'וליה השתמשו ברימונים, נכנסו לאחד מחדרי הבית וירו מטווח אפס על כרוב. בהמשך ירו באשתו, מורה במקצועה, ופצעו אותה ברגלה. גם אחותה נפצעה. בבית הייתה גם ילדה, שלא נפגעה. בנו של כרוב נעצר לפני חודש וחצי בגין רצח מהדי חרירי (בנו של ראש ארגון הפשע חרירי), שנורה למוות בכביש 6.
כחודש לפני שנרצח, כרוב סיפר ל-ynet כי בנו שוחרר ממעצר "לאחר שהתברר שלא היה לו שום קשר לרצח". עם זאת, הוא ציין כי "עדיין יש חשש לחיינו. אנחנו לא יוצאים מהבית כרגיל. בכל רגע עלולים לפגוע בנו. עזבנו את ביתנו בגלל הסכנה ועברנו להתגורר במקום אחר עד שהכל ירגע - אחרת ירצחו אותנו".
4 צפייה בגלריה
אשרף כרוב
אשרף כרוב
אשרף כרוב, שנרצח בביתו בג'לג'וליה

הדיווח על הירי בג'לג'וליה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 22:30. הפרמדיק ג'יריס אליאס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שלושה פצועים, בהם גבר כבן 40 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמה ועיסויים, העלנו אותו אל נידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים מאיר. במקום היו גם שתי נשים שנפצעו באורח בינוני וקל. טיפלנו בהם בשטח ופינינו גם אותם במהירות לבית החולים מאיר". במקביל, המשטרה פתחה בחקירת הרצח.
ובחזרה לרצח בקלנסווה. שוטרי תחנת טייבה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח על הירי בקלנסווה ותוך זמן קצר אותר רכב שרוף. קשקוש פונה אל המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא במצב אנוש, ושם נקבע מותו. בעמוד הטיקטוק שלו, קשקוש פרסם כי הוא מחפש עבודה בתחום הסיעוד. "אני אח במקצוע, משגיח על אנשים, נותן ליווי ותמיכה למאושפזים", כתב, וציין כי הוא עובד בבתי חולים ובמוסדות שיקום.
פרמדיק מד"א ג'יריס אליאס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות קשות מאוד בגופו. מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ועצירת דימומים, העלינו אותו אל ניידת הטיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית חולים תוך המשך פעולות החייאה, כשמצבו מוגדר אנוש". בבית החולים, כאמור, נקבע מותו של קשקוש.
4 צפייה בגלריה
ואתק קשקוש
ואתק קשקוש
הנרצח, ואתק קשקוש. למד סיעוד
(מתוך הרשתות החברתיות)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
הרכב השרוף, ליד זירת הרצח בקלנסווה
במשטרה אמרו כי פתחו בסריקות אחר חשודים, לצד איסוף אמצעי תיעוד בסביבת הזירה וממצאים פורנזיים על ידי חוקרי הזיהוי הפלילי.
זו השנה הרביעית ברציפות שבה מניין הנרצחים בחברה הערבית הגיע למספר תלת ספרתי, לאחר שבשנים שלפני כן סך הנרצחים היה נמוך יותר. קשה לפספס את הזינוק העצום השנה בקורבנות האלימות, שמעיד על אובדן השליטה.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
זירת הרצח של ואתק קשקוש בקלנסווה
ניידת ליד הזירה בקלנסווה
בשנת 2020, השנה הראשונה שבה מספר הנרצחים בחברה הערבית עבר את הקו האדום הזה, הנרצח ה-100 (מתוך 113 נרצחים) נמנה ב-5 בדצמבר. ב-2021 הרף הזה נחצה ב-1 באוקטובר ובסך הכול נמנו 128 נרצחים, שיא שלילי עד עתה. ב-2022 מספר הנרצחים בחברה הערבית הגיע ל-100 במהלך נובמבר, ובסוף השנה נמנו 111 נרצחים. השנה, שלושה שבועות לפני סיומה של חצי השנה הראשונה, מספר הנרצחים כבר הגיע ל-100.
שני מקרי הרצח אמש אירעו בסיומו של שבוע מדמם במיוחד בחברה הערבית. ביום חמישי נרצחו חמישה בני אדם ביפיע, במסע הרצח הפלילי הקטלני ביותר בארץ מאז שנת 2009. שעות לאחר מכן נרצח בן 31 מג'לג'וליה בכביש 5, ליד מחלף קסם. שרית אחמד, בת 18, נרצחה ביום שישי בגליל המערבי - לאחר שאחיה שאיימו עליה קיבלו עונש קל, ואחרי ששהתה במקלט. בנוסף, הלילה צעיר מהפזורה הבדואית נדקר למוות בעימות עם עובדים זרים בחווה חקלאית בנגב - לאחר שלפי החשד הגיע עם שותפים כדי לגנוב טרקטור.
רצף האירועים האלה הוביל שוב לקריאות לערב את שב"כ בהתמודדות מול האלימות והפשיעה בחברה הערבית, והיום יקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון רב-משתתפים בנושא. עם זאת, בשב"כ מסתייגים מהקריאות ולא מעוניינים לשמש ככוח שיטור, גם מחשש לחשיפת שיטות עבודה. "זו פגיעה בדמוקרטיה, יש לחזק את המשטרה במקום לשנות את ייעוד שב"כ", אומרים במערכת המשפט.
פורסם לראשונה: 20:37, 10.06.23