יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שעד כה שמר על שתיקה מוחלטת בנוגע לטיסתו של ראש הממשלה בשבת לקרמלין, כחלק ממאמצי התיווך להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, התייחס לכך היום (שני) לראשונה ברמיזה.
בפתח ישיבת סיעת הליכוד מתח למעשה נתניהו ביקורת מרומזת על מאמצי התיווך והטיסה לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בזמן שאיראן קרובה לחתימה על הסכם גרעין חדש בווינה ואמר כי "בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות, בזמן שהאיראנים נלחמים כאריות. בזה, וקודם כל בזה צריכה הממשלה לעסוק עכשיו - להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן שדובר בפתחנו".
לפני האזכרה לציון 30 שנה לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, אמר נתניהו: "אנחנו זוכרים את בגין על החלטתו הנועזת לחסל את יכולת הגרעין של עיראק על אף התנגדות ארצות הברית לצעד זה. זה היה פועל יוצא של תורת קיר הברזל של ז'בוטינסקי שהמשכנו ליישם. אבל היום בממשלת בנט, לפיד וגנץ יש רק חולשה, חולשה ועוד חולשה. הם הרכינו ראש בפני הממשל האמריקני כשהסכימו למדיניות אפס הפתעות".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
"הם הרכינו ראש כשהבטיחו לא לתקוף פומבית את המדיניות הזו ובכך השתיקו את זעקתה של ישראל, את המחאה הטבעית שלנו נגד הסכם שסולל את דרכה של איראן להשיג נשק גרעיני שמכוון להשמיד אותנו", הוסיף. "בנט, לפיד וגנץ לא מוכנים להתעמת גם עם ידידינו, כפי שעשה בגין וכפי שעשינו אנו - בנאום בקונגרס ובאינספור במות אחרות".
"מול ההסכם המסוכן שמתממש בימים אלו בווינה, בנט לפיד וגנץ לא עושים כלום", המשיך יו"ר הליכוד לתקוף. "האיראנים נלחמים כאריות. בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות. מול ההסכם המסוכן הזה שמתגבש ממש בימים אלה בוינה, בנט, לפיד וגנץ לא עושים כלום. בזה, וקודם כל בזה, צריכה הממשלה לעסוק עכשיו - להתנגד בכל תוקף להסכם המסוכן שדוהר לפתחנו".
נתניהו הוסיף כי "השתיקה של הממשלה הנוכחית פוגעת גם בלגיטימציה של פעולה עתידית שלנו נגד מתקני הגרעין באיראן. כי הרי יאמרו לנו: 'אם ישראל שתקה אז, מה פתאום אתם נזכרים עכשיו?'. בגין אמר בזמנו: 'שעון גדול עומד מעלינו והוא מתקתק. המשמעות של עיראק שמייצרת נשק גרעיני, היא סכנה לכל איש ואישה במדינת ישראל. סדאם חוסיין לא יהסס להשתמש בנשק השמדה המוני נגדנו'.
2 צפייה בגלריה
בנט, לפיד וגנץ במליאת הכנסת לאחר ההצבעה על חוק הגיוס
בנט, לפיד וגנץ במליאת הכנסת לאחר ההצבעה על חוק הגיוס
"נכנעים כארנבות". בנט, לפיד וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ' )
"החליפו את המילים עיראק' ב'איראן', 'סדאם חוסיין' ב'חמינאי' - ותבינו מול מה אנו עומדים כעת", אמר. "מיכאיל אוליאנוב, נציג רוסיה במשא ומתן להסכם הגרעין, אמר השבוע כי האיראנים קיבלו הרבה יותר ממה שביקשו. הם נלחמים כמו אריות, על כל מילה, על כל פסיק. ומה קורה אצלנו? אף אחד לא נלחם. האיראנים נלחמים כאריות, בנט, לפיד וגנץ נכנעים כארנבות".