1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(חיים צח/ לע״מ)
כבוד נשיא המדינה, יצחק בוז'י הרצוג, שלום רב.
אני אזרחית במדינת ישראל ואם לשלוש בנות. נולדתי ברמלה וכיום אני מתגוררת בטייבה. לאחר הטבח ביפיע בשבוע שעבר, כתבת שאנחנו בעיצומו של מצב חירום. והרי איך אפשר לתאר אחרת מצב שבו בכל יום נערמות גופות נוספות של אזרחים ערבים ברחבי הארץ? מצב שבו מיטב בנינו הצטרפו לשורות ארגוני פשיעה? מצב שבו כל יציאה מהבית כרוכה בהתלבטות – האם לסכן את חיינו וחיי ילדינו ולצאת - או להישאר כלואים?
כידוע לך, בקרוב יציינו המוסלמים ברחבי העולם, ובכלל זה גם בישראל, את חג הקורבן. לפי אמונתנו, אברהם ציווה לעקוד את בנו ישמעאל, אך ברגע האחרון אירע נס שסיכל זאת. לצערי, עבורי ועבור החברה הערבית בישראל, אנחנו חיים בסיוט מתמשך של קורבנות. אנחנו לא זקוקים לתזכורת של הקורבן האולטימטיבי שהקריב אברהם אבינו. בנינו ובנותינו הפכו לאחרונה למטרות מהלכות, אשר למרבה הצער, לא תמיד מגיע המלאך שישמור עליהם מפני כדור תועה או מכוון.
כבוד הנשיא, יצחק וישמעאל אחים הם, בני אב אחד. העובדה שאנחנו אחים אינה ערובה ליחסים הרמוניים; יחד עם זאת, בין אחים שוכנת שותפות גורל. אף שיש מי שמבקש לכנות אותנו, הערבים, בזלזול ובלעג, "בני דודים" ולהפוך אותנו מאחים לאחרים, גם מיטב המדחיקים יתקשו להכחיש את הגורל המשותף שנגזר עלינו פה, בין הירדן לים. צריך לזכור ולהזכיר זאת דווקא בתקופה זו, בין מחאת אחים לנשק המיליטנטית לבין הלהג של ראש הממשלה ואחרים על אודות "אנשים אחים אנחנו" – תקופה שבה נדמה שתשומת הלב המרכזית מתמקדת בעיקר בבעיות פנים יהודיות, בין "אחים" יהודים.
אבל צריך להבין שזה מאבק משותף על דמותה של המדינה והחברה ושרק ביחד נצליח בו, ולכן גם ראשי ערים יהודים לא יכולים להמשיך לשבת על הגדר, וגם האופוזיציה צריכה לקחת בו חלק ולחבר בין המאבקים, כדי שבפעם הבאה באמת ננהר לקלפיות. זה בדיוק הזמן של ראשי האופוזיציה להוכיח כמה אכפת להם מאיתנו, הציבור הערבי.
ד"ר נסרין חדאד חאג' יחיא, חוקרת בכירהד"ר נסרין חדאד חאג' יחיאצילום: למסה מדיה
על מנת שמילותיך, כבוד הנשיא, על מצב החירום הפוקד את החברה הערבית, לא יתפרשו כמס שפתיים ותו לא, עליך להוכיח במעשים כי גם מוסד הנשיאות נרתם להתמודד עם המצב. אחת הדרכים לעשות זאת היא לכנס ללא דיחוי קבוצה שתדון בפתרונות מעשיים להתמודדות עם הפשיעה הגואה ותגיש את המלצותיה בתוך חודש.
כשם שבית הנשיא נאות לארח בצל קורתו את הדיונים על ההפיכה המשטרית, כך ראוי שיעשה ביחס לסוגייה הזו. גם כאן, בהיעדר כנסת או ממשלה מתפקדות, ובהינתן שר ל"ביטחון לאומי" שרומס ברגל גסה גם את מעט הביטחון שנותר לנו, בית הנשיא יכול וצריך לפרוס את חסותו על קבוצה מעין זו. וכך, במקום העלייה לרגל המקובלת למכה בחג הקורבן, השנה ארצה לעלות לבית הנשיא. אני בטוחה שכך גם כל חבריי, שמאסו בגינויים המעושים לרצח היום-יומי, הנאמרים תוך אוזלת יד משוועת.
  • ד"ר נסרין חדאד חאג' יחיא היא שותפה בקרן פורטלנד וחברת הייעוץ NAS
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il