גובר המתח בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי לקראת סיום כהונתו של האחרון. לאחר שב-ynet נחשף בשבוע האחרון הנתק המוחלט בין השניים וכוונת בן גביר לא להאריך את כהונתו של שבתאי ולמנות במקום זאת מפכ"ל חדש, תקפו בכירים במשטרה את השר - שלפי דיווחים פרסם הודעה נוספת על החלטתו לא להעניק לשבתאי שנת כהונה רביעית תוך מתיחת ביקורת עליו.
1 צפייה בגלריה
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, רפי קוץ)
"המפכ"ל נמצא לצידו של אחיו, בניתוח קשה ומורכב בגרמניה. זה הרגע להישאר בן אדם - ולא לצאת בהודעות שהמפכ"ל לא יקבל שנה רביעית", אמרו בכירים במשטרה. מקורביו של שבתאי הוסיפו: "השר בן גביר לא הודיע לו דבר ולא שוחח איתו. זו הודעה מוזרה בעיתוי שבו שבתאי כל כולו בניתוח מסכן החיים שאחיו עבר וסועד אותו".
מנגד, בסביבת השר לביטחון לאומי דחו את הביקורת והבהירו: "לא הייתה שום הודעה למפכ"ל בעניין הארכת הכהונה".
לנוכח היחסים העכורים בין השר והמפכ"ל, שניהם מבינים שנכון להיום שבתאי לא ימשיך בתפקידו לשנה רביעית. בסביבת השר בן גביר מאשרים כי יש מתיחות מול המפכ"ל בשבועות האחרונים ואף היו בעבר שיחות קשות בין השניים. האחרונה שבהן הייתה ביום חמישי בשבוע שעבר ובמהלכה השר בן גביר הטיח בו ביקורת "על חוסר הכימיה עם לשכת השר והכשלון בטיפול בפשיעה ובמעשי הרצח במגזר הערבי".
עם חזרת המפכ"ל שבתאי לעבודה מלאה בשבוע הבא אומרים מקורבים לו כי הוא יגיב לכל הפרסומים שהגיעו אליו בפרוזדורי בית החולים בגרמניה: "בינתיים המפכ"ל עם אחיו, יגיע הזמן שהמפכ"ל יתייחס לכל הפרסומים נגדו".
פורסם לראשונה: 23:38, 15.06.23