פיגוע ירי בבנימין, בעיצומה של יממה מתוחה במיוחד: לוחם צה"ל נפצע אמש (חמישי) באורח קל עד בינוני באזור כיכר אדם. בצה"ל אמרו כי התקבל דיווח על ירי, והנסיבות נבדקות. זה קרה שעות לאחר המטח הכבד ביותר לצפון מאז מלחמת לבנון השנייה, ובזמן שהקבינט המדיני-ביטחוני היה מכונס.
על פי ההערכה, הצעיר נורה מרכב חולף. בתגובה ירה כוח צבאי לעבר מקור הירי. בתחילה עלתה סברה שמדובר בירי זיקוקים בכינון ישיר, אבל לאחר מכן נמצאו במקום שלושה תרמילי קליעים וההערכה היא שמדובר בירי מאקדח.
1 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בכיכר אדם, בנימין
זירת אירוע הירי בכיכר אדם, בנימין
זירת אירוע הירי, בכיכר אדם
(צילום: רענן גורמס, TPS)
אוראל מלכה (25) סיפרה בשיחה עם ynet על רגעי החרדה: "אני ובן הזוג שלי יצאנו מהבית של ההורים וכשהגענו לכיכר אדם פתאום שמענו בום, המון פיצוצים מקרוב וירי. מיד התכופפנו. הייתי בטוחה שאני עומדת למות. הרגשתי שמישהו ממש רודף אחרינו עם נשק ויורה.
"בן הזוג שלי החזיק את ההגה, נתן גז ופשוט עפנו משם. ואז ראינו אמבולנסים מגיעים לכיכר. התחלתי ממש לבכות ואני עד עכשיו רועדת. אי אפשר להסביר את ההרגשה הזו. כל הדרך הביתה אני רק בוכה ורועדת. זה ממש נס של החג".
כוחות של חטמ"ר בנימין החלו בסריקות באזור עם גששים והצבא החל לחפש צילומי מצלמות אבטחה באזור כדי להבין לאן נמלט הרכב.
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע לזירת הירי, ובמועצה אמרו כי "כפי הנראה מחבלים פתחו באש מכיוון הכפר ג'בע. בעקבות פיגוע הירי כוחות גדולים של צה"ל פועלים באזור. כביש 60 ליד אדם נסגר לתנועה".
פורסם לראשונה: 23:42, 06.04.23