2 צפייה בגלריה
חצי חצי צבי גור רצח אורון ירדן ילד בן 8
חצי חצי צבי גור רצח אורון ירדן ילד בן 8
צבי גור ואורון ירדן
(צילום: ערוץ 13)
ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) לשחרר באופן זמני את צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן שמרצה מאסר עולם, שמאושפז במצב קשה בשל מחלה סופנית לאחר הידרדרות במצבו. הפרקליטות דרשה מסנגורו להשלים מסמכים רפואיים ולקבוע דיון בוועדה בעניינו, אך לפי חוות דעת שהוצגה מדובר בימיו האחרונים. הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע על השחרור ושוקלת לערער.
מדובר בהחלטה שמשמעותה בעיקר סמלית. כל עוד הוא מאושפז גור לא נחשב אסיר, אך הוועדה קבעה כי ככל שמצבו ישתפר - יש לקיים דיון נוסף והוא לא ישוחרר ללא החלטה. בכל מקרה תקיים הוועדה דיון בעניינו בנובמבר. כעת יישאר גור בבית החולים ללא שמירה וקרובי משפחתו יוכלו לבקר אותו באופן חופשי. היום בבוקר גור שב להכרה, אולם מצבו עדיין מוגדר קשה מאוד.

עורך דין אייל אלוןעו"ד אייל אלון
עורך הדין אייל אלון שמייצג את גור אמר בתגובה: "לא מדובר ביום חג, ולא בזמן לחגוג. זה יום עצוב, שבו בסך הכול מאפשרים לאדם באשר הוא אדם למות בכבוד, לעצום את עיניו כשהוא אדם חופשי, לאפשר לאדם לקבל את בני משפחתו והקרובים לו באופן מכבד, לא כשיש סוהרים נוכחים בחדר ולא כשהוא אזוק למיטתו".
עורכי הדין דוד פורר ולימור לוי מסרו בשם משפחתו של אורון ירדן: "הפרקליטות נלחמה במקצועיות ובנחישות בבקשות השחרור הקודמות של הרוצח וגם בבקשה הנוכחית, ובני המשפחה מודים לה על כך מעומק הלב. כרגע הפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע של ההחלטה והיא שוקלת להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי. המסר הברור שצריך לעבור לציבור הוא שמקומו של רוצח מנוול כזה הוא בבית הסוהר. דם ילדינו אינו הפקר".
גור, שחטף ורצח את אורון ירדן ב-1980, פונה אתמול לבית החולים אסף הרופא, והוא מורדם ומונשם. גור העלה בשנים האחרונות כמה פעמים בקשה לשחרור מוקדם, אך נתקל בסירוב פעם אחר פעם. לפני ארבעה ימים הוא הועבר למרפאה במרכז הרפואי של שב"ס ואתמול חלה הדרדרות נוספת במצבו שחייבה את פינויו לבית חולים.
עורכי הדין לימור לוי ודוד פורר מסרו אתמול בשם משפחת ירדן כי "אין מחילה למי שרצח באכזריות ילד מתוק ותמים תמורת בצע כסף".
2 צפייה בגלריה
נחטף ונחנק למוות בשביל כופר. הילד אורון ירדן
נחטף ונחנק למוות בשביל כופר. הילד אורון ירדן
נחטף ונחנק למוות בשביל כופר. הילד אורון ירדן
(באדיבות רון הנטמן)
הרצח זעזע בזמנו את המדינה כולה. הילד אורון ירדן טייל על אופניו במרכז המסחרי ביישוב סביון וגור, שלבש מדים, פיתה אותו לעלות למכוניתו. שלושה ימים אחרי החטיפה גור חנק למוות את אורון. כשהתקשר להוריו של אורון ודרש כופר - הילד כבר לא היה בחיים.
גור השאיר את גופתו של אורון ירדן במכונית בפתח תקווה, ונסע להוד השרון כדי לקבל את דמי הכופר. למחרת חזר למכוניתו וקבר את הילד בנתניה. במשך חודש וחצי הוא הצליח לחמוק - ואז נעצר משום שהכסף שקיבל היה מסומן. גור הוא האסיר הוותיק בישראל.
באותה שנה נידון גור למאסר עולם בגין עבירת הרצח שבה הורשע. כמו כן, הוא נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות נוספות - בהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. ב-1999 נקצב עונשו של גור ל-45 שנים שאמורות להסתיים ב-2025.